Jump to content

KAD 43, ustabil turteller. Kan fjernkontroll seriekobles?

auriga30

Recommended Posts

Hei Båtfolk.

Er det noen som kan gi meg svar/tips til følgende.

Har dobbeltinnstallasjon KAD 43 2000 modell. Finnes det spaker or motorkontroll hvor det lar seg gjøre å koble i serie fra inneregulering via dekksregulering til motorene. Ønsker i utgangspunktet å unngå bruk av sjalteplate.

Den ene tuartelleren er veldig ustabil, noen ganger ligger den på 700 o/min variabelt hvor lenge. Andr ganger går den bra i starten for så etter en tid falle tilbake 5 til 800 o/Min. Hvor skal jeg begynne å lete etter feil

Takknemlig for råd og vink.

:flag:

Auriga

Har null peiling på seriekopling av motorkontrollene, men fra erfaring med KAD42/43 ville jeg sjekket stramming på alle reimene. Dynamoreim drives så vidt jeg husker at en skive på vannpumpa, og det gjør også kompressor. Hvis flatreima fra veiven er slakk er det typisk at den slurer når kompressor kopler inn og belastning øker, med synkende turtall på dynamo som resultat.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...