auriga30 Startet 4.Mai.2010 Del på Facebook Startet 4.Mai.2010 Hei Båtfolk. Er det noen som kan gi meg svar/tips til følgende. Har dobbeltinnstallasjon KAD 43 2000 modell. Finnes det spaker or motorkontroll hvor det lar seg gjøre å koble i serie fra inneregulering via dekksregulering til motorene. Ønsker i utgangspunktet å unngå bruk av sjalteplate. Den ene tuartelleren er veldig ustabil, noen ganger ligger den på 700 o/min variabelt hvor lenge. Andr ganger går den bra i starten for så etter en tid falle tilbake 5 til 800 o/Min. Hvor skal jeg begynne å lete etter feil Takknemlig for råd og vink. Auriga Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Har null peiling på seriekopling av motorkontrollene, men fra erfaring med KAD42/43 ville jeg sjekket stramming på alle reimene. Dynamoreim drives så vidt jeg husker at en skive på vannpumpa, og det gjør også kompressor. Hvis flatreima fra veiven er slakk er det typisk at den slurer når kompressor kopler inn og belastning øker, med synkende turtall på dynamo som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
auriga30 Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Hei. Har sjekket dynamoreim, men ikke tenkt på flatreima. Takker Fatino for ett godt tips. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Hei, På min TAMD-31A var symptomet en ustabil turteller. Feilen var faktisk bare dårlig kontakt fra ledningen til turteller på dynamoen. Ny kabelsko og alt OK igjen. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.