Jump to content

Jeg, 18 år seiler solo rundt jorda - 2010 - 2014

mingebretsen

Recommended Posts

Nordvestpassasjen eller oppe der syntes jeg virker litt skummelt. Men, jeg har nok blitt litt tøffere innen jeg kommer så langt. Foreløpig er planen igjennom Panamakanalen. Noen som vet om det kreves noen spessiele krav for å seile i Kiel og Panama kanalen?

EDIT: Jeg kommer hovedsaklig til å seile alene, men ha venner på besøk med jevne mellomrom. På de mest risikofulle delene vil jeg skaffe ekstra mannskap. Eksempel nede i Antarktis.

Redigert av mingebretsen (see edit history)

Korleis finansierer du turen? Eg er også i planleggingsfasen til ei slik jordomsegling, og for meg er økonomien det største hinderet... Båten kostar jo i seg sjølv 300.000 kroner. I tillegg kjem oppgraderingar og lommepengar, så kring 700.000 kroner reknar eg med å måtte bla opp for ein tre års tur.

Mener at i Panamakanalen må du kranes ombord i større skip for å få komme igjennom.

Det vanlege er at to eller fleire seglbåtar vert bunta saman og sendt gjennom som "eitt" skip.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
noen tanker om Kiel kanalen?

forbudt o seile......motorseiling tillatt !

ca 50M lang om jeg ikke missminner meg....mye trafikk

du trenger ikke CEVNI !

ikke tillatt o seile på natten for fritidsbåter

Når du kommer til Brunsbüttel, så sjekk tidvannet...kommer du vid feil tid, er det bedre o ligge kvar i gjestehavnen inne i kanalen!

anners inge större problem...koster noe

S/Y Gunga Din

Brizo: Takk. Siden som jeg har nå er bare midlertidig, noe jeg lagde tidligere i høst. En profesjonell webdesigner er på saken nå, den nye websiden vil være oppe innen avreise værtfall.

Steinsvik: Vell, det er jo mange måter å reise på. Man kan bo på marinaer, spise på resturant og betale for alt mulig rart. Da kan det selfølgelig bli dyrt. Jeg har som mål å gjøre det hele så billig som mulig. Båten min er jo også billigere en din. Men nøkkelen for meg ligger i at jeg skal studere underveis. Lånekassa vil dermed være en stor og fin inntekt. Jeg skal også skrive og selge artikler og bilder, mer om dette kommer senere når navn kan slippes;)

For dere som ikke har sett oppdateringen på bloggen min, kan jeg forelle at jeg er å høre imorgen på NRK Sørlandet. Intervjue skal gjøres ang. turen min.

Jobber for tiden med sponsorer, og SEILmagasinet er første sammarbeidspartner jeg kan nevne. Vil skrive artikler for de underveis, skal inn for intervjue hos dem mot slutten av måneden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...