mingebretsen Startet 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2010 Hei alle sammen, Nå har det skjedd litt endringer i planene. Jeg drar tidligere en planlagt på jordomseiling, alerede til høsten faktisk. mer info kommer her på forumet, hjemmesida mi og facebook. Sjekk ut facebook gruppa: http://www.facebook.com/group.php?gid=1168...4097&ref=mf Sjekk ut den midlertidige bloggen: http://ulka.squarespace.com Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 (redigert) Glimrende, dette skal jeg følge med på. Ser ruta di er Norge, til Sør-Amerika, ned til Antarktis, over Stillehavet og nord til Japan, Alaska, Canada og Grønnland. Alaska-Canada og grønnland, skal du gjennom panama igjen eller gjennom på øversiden ? edit fant ruta og ser det er ned til panama og gjennom der Redigert 5.Mai.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 (redigert) Nordvestpassasjen eller oppe der syntes jeg virker litt skummelt. Men, jeg har nok blitt litt tøffere innen jeg kommer så langt. Foreløpig er planen igjennom Panamakanalen. Noen som vet om det kreves noen spessiele krav for å seile i Kiel og Panama kanalen? EDIT: Jeg kommer hovedsaklig til å seile alene, men ha venner på besøk med jevne mellomrom. På de mest risikofulle delene vil jeg skaffe ekstra mannskap. Eksempel nede i Antarktis. Redigert 5.Mai.2010 av mingebretsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Dette blir fint å følge med på, fint du får med deg litt mannskap her og der, tror det gir deg mye mer ut av turen, gleder er til for å deles. Missunder deg det eventyret der. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Artig! Eg skal følgje med! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Godværseileren Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Utrolig artig! Vi gleder oss til å følge med En liten sak ang. hjemmesiden din: Jeg tror ikke du kommer til å se mange isbjørn på antarktis... Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Mener at i Panamakanalen må du kranes ombord i større skip for å få komme igjennom. Sitér dette innlegget . Link to post
S/Y Emma Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 (redigert) Korleis finansierer du turen? Eg er også i planleggingsfasen til ei slik jordomsegling, og for meg er økonomien det største hinderet... Båten kostar jo i seg sjølv 300.000 kroner. I tillegg kjem oppgraderingar og lommepengar, så kring 700.000 kroner reknar eg med å måtte bla opp for ein tre års tur. Mener at i Panamakanalen må du kranes ombord i større skip for å få komme igjennom. Det vanlege er at to eller fleire seglbåtar vert bunta saman og sendt gjennom som "eitt" skip. Redigert 5.Mai.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Allan E Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Mener å ha lest at alle båter må måles av en offentlig person der borte. Koster vist en del. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Ein finn ei god bruksanvisning for Panamakanalen her --> http://www.sailaway.no/Preparations.htm#Panama Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
mingebretsen Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Haha, Se der ja. Ble litt feil med isbjørn i arktis ja:p Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Haha, Se der ja. Ble litt feil med isbjørn i arktis ja:p Takk for linker til Panama kanalen, noen tanker om Kiel kanalen? Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Haha, Se der ja. Ble litt feil med isbjørn i arktis ja:p Neida.. God tur! Blir gøy å følge med Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Masse isbjørn i Arktis ja...men ingen i Antarktis.... Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Careka Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 God tur, vi skal følge med...... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Brizo Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Kjempefin hjemme side du har, og så har du noen flotte film snutter. Ønsker deg en god tur med mange mange fine opplevelser! Dette skal jeg følge med på. Gleder meg! Mvh. Brizo Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Følger spent med. Skulle gjerne gjort det samme selv! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 noen tanker om Kiel kanalen? forbudt o seile......motorseiling tillatt ! ca 50M lang om jeg ikke missminner meg....mye trafikk du trenger ikke CEVNI ! ikke tillatt o seile på natten for fritidsbåter Når du kommer til Brunsbüttel, så sjekk tidvannet...kommer du vid feil tid, er det bedre o ligge kvar i gjestehavnen inne i kanalen! anners inge större problem...koster noe Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Så spennende! Skal følge med i bloggen din. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
dhjerp Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Så bra at du gjør dette så tidlig. Gratulerer med avgjørelsen, da denne som regel er det værste hinderet. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Brizo: Takk. Siden som jeg har nå er bare midlertidig, noe jeg lagde tidligere i høst. En profesjonell webdesigner er på saken nå, den nye websiden vil være oppe innen avreise værtfall. Steinsvik: Vell, det er jo mange måter å reise på. Man kan bo på marinaer, spise på resturant og betale for alt mulig rart. Da kan det selfølgelig bli dyrt. Jeg har som mål å gjøre det hele så billig som mulig. Båten min er jo også billigere en din. Men nøkkelen for meg ligger i at jeg skal studere underveis. Lånekassa vil dermed være en stor og fin inntekt. Jeg skal også skrive og selge artikler og bilder, mer om dette kommer senere når navn kan slippes;) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Ja, det går jo alltids Det var vel på denne måten dei på Eventyrlig Seilas finansierte turen også om eg ikkje hugsar feil. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
mingebretsen Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Stemmer, så litt inspirert av de er jeg ;) Har alerede snakka med Audun derfra for tips tidligere iår, og tenkte å slå av en prat med han så snart han er hjemme fra ferie for litt tips og triks;) Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 For dere som ikke har sett oppdateringen på bloggen min, kan jeg forelle at jeg er å høre imorgen på NRK Sørlandet. Intervjue skal gjøres ang. turen min. Jobber for tiden med sponsorer, og SEILmagasinet er første sammarbeidspartner jeg kan nevne. Vil skrive artikler for de underveis, skal inn for intervjue hos dem mot slutten av måneden. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 tøft prosjekt hvor mye ga du for båten og hvor stor er den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.