Jump to content

Freeline/Marine batteri, erfaringer?

Pål`ern

Recommended Posts

Skal ha meg 3 nye batterier til båten, og har vært inne her og lest litt om hva folk mener om batterier osv.

Ser at det har vært en del kritikk mot Sønnak Freeline batterier.

Sønnak har et batterie som heter Nautilus/Freeline, og det er det som har fått kritikk her på tråden.

De har også et som heter Nautilus Freeline Marine.

Er det noen som har erfaring med dette ? Er det samme "problem med dette som det andre ?

Jeg har lest litt om batterier og hva som passer til hva osv. Min konklusjon er at vanlige åpne batterier gir mest og best batteri pr krone til vanlig forbruk i båt. Til start og andre store forbrukere (baugpropell) kan det evt være lurt å vurdere AGM/GEL eller andre typer som er laget for å gi mye strøm over kort tid.

Jeg skal ha ny forbruksbank i vår selv, og har separat start btt og separat btt til buagprop allerede. Da blir det enkelt og greit 2x 115A til forbruk fra Seatronic til 995,- pr stk jeg går for. Dette er batterier fra TAB, som også forhandles av tolema.no eller maritim.no (??) til ca samme pris.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...