Jump to content

Din mening om fargevalg -> GH 17 HT


OnkelDonald

Recommended Posts

Svart (redigert)

Når vi først er i gang med "foto-oppussing"

 

Har jo gjort litt innvendig i båten også, både i photoshop og i virkeligheten.

 

gh_interior_01.jpg

Slik så den ut når jeg fikk den, bortsett fra nytt dashbord, ratt og brytere som jeg la inn før jeg tok bildet

 

gh_interior_02.jpg

Sånn skulle jeg ha det, og mesteparten av dette er nå allerede gjort (angrer litt på noe av det nå da, hvis jeg skal lakke båten hvit og med teakdekk, så passer jo ikke dette helt inn)

 

gh_interior_03.jpg

Nattbilde. Planen var å legge inn LED lyslister under kanten. Dette er ikke gjort enda.

Redigert av kofalk (see edit history)
Link to post

syns det ble bra innvendig, er puter/stoler byttet eller "malt"? (Eller bare photoshoppet enda?)

Foresten, hva med å legge teakdørk innvendig istedetfor teakdekk foran?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Stoler og puter er lakket med en spesiallakk beregnet på formålet. Er veldig fornøyd med resultatet, og det virker og være slitesterkt, men det vil jo tiden vise.

 

Hvis jeg går for teak varianten så vil jeg legge teak både på dekk, dollbord og dørk. Det grå teppe må i så fall ut :) Men skal man gå for treverk / creme look på utsiden så er det vel best å fortsette det inne.. blir litt mye grått synes jeg.

Link to post
Hvitt skrog, hvit hardtop. Svart vindusramme, grå fenderlist. Teakdekk
enig..

Skulle si 1 eller 4

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

står 115hk i signaturen hans.

Tror ikke jeg ville hatt noe særlig mindre enn 70-75hk på den båten. En kamerat av meg har en Rana 510, som er samme båten med litt annet overbygg, Yamaha F80 4t , funker bra til båten og gir vel ca 35-36 knop på topp

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Hva slags motor har du,siden det er snakk om toppfart på 45 knop?

Er smertelig klarover at min båt er undermotorisert med bare 50 HK,ogå bruker den satans mye bensin

 

Har en Yamaha 115hk totakter på speilet. Veldig fornøyd med den, og meget behagelig å kunne ligge i plan og slappe av på bare 2800 rpm. Behagelig støynivå også på så lavt turtall.

 

Hva oppnår du av fart med 50hk? Er jo ikke egentlig noen lett båt dette..

Link to post

Ifølge brosjyra , så veier den 430kg og skal gjøre 28 knop m/ 50hk og 2 personer. Kan vel trygt gå ut fra at reell vekt er noe høyere - op oppnådd fart noe lavere...

 

Vet ikke hva han bruker på marsjfart, kan spørre ved anledning.

 

Ja det er behagelig med en stor totakter som går lett og uanstrengt på moderat turtall

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Har en Yamaha 115hk totakter på speilet. Veldig fornøyd med den, og meget behagelig å kunne ligge i plan og slappe av på bare 2800 rpm. Behagelig støynivå også på så lavt turtall.

 

Hva oppnår du av fart med 50hk? Er jo ikke egentlig noen lett båt dette..

 

 

Hva slags forbruk har du v/2800 rpm?

 

Med 50HK får jeg ca 23 knop målt med GPS,ikke mye å skryte av.

 

Må få meg en større motor etterhvert,må "bare" få tak i penger først.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Har liggende etpar årganger , 82-85 hvis jeg ikke husker feil - men de ligger p.t ca 1500km herfra

 

Det var passe langt unna ja. Hvis du engang befinner deg på samme sted som brosjyrene hadde jeg vært veldig interessert i en scan e.l. av de :)

 

 

 

Hva slags forbruk har du v/2800 rpm?

 

Det er jeg ikke helt sikker på, har ikke målt nøyaktig, men jeg har ikke reagert noe på forbruket hittil. Nå er vel ikke min 115 totakter akkurat beryktet for å være gjerrig på drivstofforbruk, så jeg har ikke de HELT store forventningene til å komme lengst på litern...

Link to post
  • 3 måneder senere...
  • 7 år senere...

Har en Yamaha f 115 på min og den gjør 37 knop på fullt men den er ganske ru i bunnen med mange lag bunnstoff. Original svart stålpropell som kanskje ikke er optimal. Båten vobbler på full fart hvis jeg tilter motoren opp. Rana 510 som er samme båten produseres enda på bestilling og anbefalt største motor på den er 140 hk. Den leveres med hydr. styring og trimflaps for og gjøre den stabil i stor fart. Trodde min skulle gå over 40 knop med 115 hk men kanskje jeg har feil propell og at bunnstoffet holder den igjen.

Link to post

aldri sett større motor enn 90 anbefalt på 510...? 

 

du burde klare å bikke 40 med motoren der, men det skroget der har nok en tendens til å overplane litt når farta nærmer seg 40

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
  • 7 måneder senere...
  • 6 år senere...
stigjoha skrev On 27.10.2017 at 19.41:

Har en Yamaha f 115 på min og den gjør 37 knop på fullt men den er ganske ru i bunnen med mange lag bunnstoff. Original svart stålpropell som kanskje ikke er optimal. Båten vobbler på full fart hvis jeg tilter motoren opp. Rana 510 som er samme båten produseres enda på bestilling og anbefalt største motor på den er 140 hk. Den leveres med hydr. styring og trimflaps for og gjøre den stabil i stor fart. Trodde min skulle gå over 40 knop med 115 hk men kanskje jeg har feil propell og at bunnstoffet holder den igjen.

 

37-38 knop bør du få med 80-90 hk. Det fikk jeg på min 18-fots skjærgårdsjeep med Honda 90.

Oppgraderte til Mercury F115 for snart 10 år siden, får 44-45 knop med nyvasket bunn (aldri stoffet). Men ikke helt stabil i den farta.  

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...