OnkelDonald Startet 5.Mai.2010 Del på Facebook Startet 5.Mai.2010 Tenker litt på å lakke båten til høsten. Original gelcoat er slitt og trenger litt oppussing. Har laget noen forslag og trenger båtplassen´s medlemmers synspunkter, tror jeg har sett meg blind på dette nå.. Original farge, slik båten er nå.. Hvitt skrog, hvit hardtop Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist og sølvlakkert vindusramme. Teakdekk Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist. Teakdekk Sort skrog, hvit hardtop Sort båt, sort hardtop Rødt skrog, rød hardtop Grått skrog, grå hardtop Grått skrog, hvit hardtop Synspunkter ønskes inderlig :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 originalfarge synes jeg. Det er jo en GH og de var gule Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Jeg syntes den røde var fin,alltid likt røde båter,og den rødfarven var bra Sitér dette innlegget Link to post
Mannenigata Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Likte best en av løsningene med teakdekk Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Likte best en av løsningene med teakdekk Enig!med sølv lister Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Jeg likte best den med sølvvindu og teakdekk Sitér dette innlegget Link to post
yzfr17 Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Kan du prøve hvit tak, mørk grå/koks grå over fenderlist, sort fenderlist og vinduskarm, hvit under list med sort bunnstoff Sitér dette innlegget Kim Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 orginal, eller den siste med grått skrog og kvitt alt over Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jazzmatazz Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 stemmer for nr 4 Sitér dette innlegget Link to post
TASSMUS Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 bilde nr: 3 Sitér dette innlegget Link to post
Angvik1 Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Helt klart hvit skrog. Svart var ikke noe særlig pent.. Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Synes først det kanskje hadde vært litt tøft me sort. Så var jeg mer tilbake på originalfargen, før jeg laget versjonen med hvittskrog/sølv vindulister og teakdekk. Aberet er jo at denne versjonen er klart mest kostbar og tidkrevende Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
steoye Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Nr. 3 er helt klart den fineste, men har litt sansen for originale båter (og biler for den saks skyld...). Så om du ikke vil ha den original så gå for nr. 3. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Synes ikke min båt ble så værst,ellers så var ditt forslag nummer 3 meget bra. Uansett meget gode båter! Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Ra Balder Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 (redigert) Enig: Nr 3 finest, deretter nomen sin versjon. Den stripa øverst på skroget gjør seg veldig bra, synes jeg. Hvilket program bruker du får å lage slike flotte bilder med fargevarianter? Alle opprinnelige linjer og skygger beholdes jo, samt at fargene tilogmed varierer med graden av lys? Enten et flott program, eller så har du brukt mye tid! Redigert 6.Mai.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Synes ikke min båt ble så værst,ellers så var ditt forslag nummer 3 meget bra.Uansett meget gode båter! Din båt var veldig fin! Kanskje jeg skulle legge inn en stripe på forslag 3 og se hvordan det blir. Er veldig fornøyd med båten så langt, men det er første sesong med den, så har ikke så lang erfaring. Eneste ankepunktet er at den blir ustabil og utrivelig å kjøre i hastigheter over 40 knop, men det er mulig det er noe galt med rigging hos meg... Hvilket program bruker du får å lage slike flotte bilder med fargevarianter? Alle opprinnelige linjer og skygger beholdes jo, samt at fargene tilogmed varierer med graden av lys? Enten et flott program, eller så har du brukt mye tid! Visualiseringene er laget med Adobe Photoshop CS4. Er ikke mye jobb i det hele tatt, må maske opp det som skal "lakkes", og så er det bare å farge i vei. ca. 1 times jobb for alle disse forslagene. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Nomen, hva har du lakkert med? Og hvilken farge er brukt? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Å i sava Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Helt klart. Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist og sølvlakkert vindusramme. Teakdekk Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Nomen, hva har du lakkert med? Og hvilken farge er brukt? Grunnet hele båten med Jotun sin "antipest",lakket så med Jotun 2-komp. lakk,"Topgloss" tror jeg den het. Hvitfargen husker jeg ikke hva het,blåfargen heter "Fregattblå" Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Double Weber Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Du har ikke noen alternativer med blått vi kan se på? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Du har ikke noen alternativer med blått vi kan se på? Nope! Ikke for noe annet enn at jeg ikke er spesielt glad i blått, og at jeg overhodet ikke kan se for meg å lakke egen båt i noe med blått :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
ivar Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 orginal, eller den siste med grått skrog og kvitt alt over Enig, syns GH17 gjør seg i GH-gul Deretter grå/hvit, så rødt. Likte ikke den med hvitt/sølv/teak, det blir for anonymt. Eneste ankepunktet er at den blir ustabil og utrivelig å kjøre i hastigheter over 40 knop, men det er mulig det er noe galt med rigging hos meg... Over 40 knop er nok litt mer fart enn skroget er konstruert for, konstruktøren Otto L. Scheen la inn godt med løft i hekken på alle GH skrogene han tegnet, slik at de får overplaningstendenser i stor fart. Arter det seg sånn at båten begynner å vugge fra side til side over en viss fart? Må du trimme ut mye på toppfart? Kan sikkert hjelpe å fintune rigging osv, samt prøve andre propeller. Hva slags prop. bruker du nå, Yamaha's svarte stål prop? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
josefsen Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Absolutt penest: Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist og sølvlakkert vindusramme. Teakdekk Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Polarn Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Hvitt skrog, hvit hardtop. Svart vindusramme, grå fenderlist. Teakdekk Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Arter det seg sånn at båten begynner å vugge fra side til side over en viss fart? Må du trimme ut mye på toppfart? Kan sikkert hjelpe å fintune rigging osv, samt prøve andre propeller. Hva slags prop. bruker du nå, Yamaha's svarte stål prop? Bruker Solas aluminiumspropell. 21" Den er generelt ustabil og guffen. Vugger fra side til side, og sitter med en følelse av ikke å ha kontroll på båten. Det begynner ganske markert rundt 40 knop.. Har toppfart rundt 45knop. Under 40 er den som en drøm å kjøre. Klarer ikke justere det vekk med trimmen... Men det er egentlig ikke veldig plagsomt da det er helt uaktuelt å ligge i sånne hastigheter over tid. Det som er behagelig er å kunne kruse avgårde i 30-35 knop med en motor som slapper av :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.