Jump to content

Din mening om fargevalg -> GH 17 HT

OnkelDonald

Recommended Posts

Tenker litt på å lakke båten til høsten. Original gelcoat er slitt og trenger litt oppussing.

Har laget noen forslag og trenger båtplassen´s medlemmers synspunkter, tror jeg har sett meg blind på dette nå..

gh17_lakk_1.jpg

Original farge, slik båten er nå..

gh17_lakk_2.jpg

Hvitt skrog, hvit hardtop

gh17_lakk_3.jpg

Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist og sølvlakkert vindusramme. Teakdekk

gh17_lakk_32.jpg

Hvitt skrog, hvit hardtop. grå fenderlist. Teakdekk

gh17_lakk_4.jpg

Sort skrog, hvit hardtop

gh17_lakk_5.jpg

Sort båt, sort hardtop

gh17_lakk_6.jpg

Rødt skrog, rød hardtop

gh17_lakk_7.jpg

Grått skrog, grå hardtop

gh17_lakk_8.jpg

Grått skrog, hvit hardtop

Synspunkter ønskes inderlig :)

Enig: Nr 3 finest, deretter nomen sin versjon. Den stripa øverst på skroget gjør seg veldig bra, synes jeg.

Hvilket program bruker du får å lage slike flotte bilder med fargevarianter? Alle opprinnelige linjer og skygger beholdes jo, samt at fargene tilogmed varierer med graden av lys?

Enten et flott program, eller så har du brukt mye tid! :smiley:

Redigert av Ra Balder (see edit history)

Edmund.Larsen, Hardanger.

Synes ikke min båt ble så værst,ellers så var ditt forslag nummer 3 meget bra.

Uansett meget gode båter!

Din båt var veldig fin! Kanskje jeg skulle legge inn en stripe på forslag 3 og se hvordan det blir.

Er veldig fornøyd med båten så langt, men det er første sesong med den, så har ikke så lang erfaring. Eneste ankepunktet er at den blir ustabil og utrivelig å kjøre i hastigheter over 40 knop, men det er mulig det er noe galt med rigging hos meg...

Hvilket program bruker du får å lage slike flotte bilder med fargevarianter? Alle opprinnelige linjer og skygger beholdes jo, samt at fargene tilogmed varierer med graden av lys?

Enten et flott program, eller så har du brukt mye tid! :smiley:

Visualiseringene er laget med Adobe Photoshop CS4. Er ikke mye jobb i det hele tatt, må maske opp det som skal "lakkes", og så er det bare å farge i vei. ca. 1 times jobb for alle disse forslagene.

orginal, eller den siste med grått skrog og kvitt alt over

Enig, syns GH17 gjør seg i GH-gul :smiley:    Deretter grå/hvit, så rødt.   Likte ikke den med hvitt/sølv/teak, det blir for anonymt. 

Eneste ankepunktet er at den blir ustabil og utrivelig å kjøre i hastigheter over 40 knop, men det er mulig det er noe galt med rigging hos meg...

Over 40 knop er nok litt mer fart enn skroget er konstruert for, konstruktøren Otto L. Scheen la inn godt med løft i hekken på alle GH skrogene han tegnet, slik at de får overplaningstendenser i stor fart. 

Arter det seg sånn at båten begynner å vugge fra side til side over en viss fart? 

Må du trimme ut mye på toppfart? 

Kan sikkert hjelpe å fintune rigging osv, samt prøve andre propeller.  Hva slags prop. bruker du nå, Yamaha's svarte stål prop? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Arter det seg sånn at båten begynner å vugge fra side til side over en viss fart? 

Må du trimme ut mye på toppfart? 

Kan sikkert hjelpe å fintune rigging osv, samt prøve andre propeller.  Hva slags prop. bruker du nå, Yamaha's svarte stål prop? 

Bruker Solas aluminiumspropell. 21"

Den er generelt ustabil og guffen. Vugger fra side til side, og sitter med en følelse av ikke å ha kontroll på båten. Det begynner ganske markert rundt 40 knop.. Har toppfart rundt 45knop. Under 40 er den som en drøm å kjøre.

Klarer ikke justere det vekk med trimmen...

Men det er egentlig ikke veldig plagsomt da det er helt uaktuelt å ligge i sånne hastigheter over tid. Det som er behagelig er å kunne kruse avgårde i 30-35 knop med en motor som slapper av :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...