spilli Startet 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2010 Hei, Skal montere Wallas kokeapparat. Hadde da tenkt å bruke noe tetningsmasse rundt eksosrøret sammen md slangeklemma. Er det noen som vet om det finnes enten sika, eller annet som kan brukes? Eller kansje det ikke er nødvendig i det heletatt, men er litt redd for å få eksoslekasje inn i båten. Mvh. spilli. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Permatex har etpar typer som tåler høy temperatur, bruker selv permatex Ultra Black til slikt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
spilli Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Permatex har etpar typer som tåler høy temperatur Takk for svar, Ivar. Men hvor får du kjøpt pematex? Mvh. spilli. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Hva med denne: Fås hos Wurth. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 (redigert) Biltema har samme eksospasta som wurth. Sika har stoff for 300 grader til branndører osv, og 1000 grader for sotrør/ovn osv :smiley red: eksospasta blir hard, ville brukt den til over 1000 grader eg Redigert 6.Mai.2010 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gudrun Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Følg monteringsanvisningen! Står det noe der om noe tetningsmiddel? Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Står det noe der om noe tetningsmiddel? Hei. Det vet jeg ikke, har kjøpt et brukt kokeapparat, men kansje noen som har montert tilsvarende vet det? Mvh spilli. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Jeg har brukt eksosmontasjepasta da jeg monterte slangen på mitt Wallas kokeapparat. Lett å jobbe med, og ekspanderer når den blir varm sånn at det blir 100% tett! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
spilli Svart 8.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Jeg har brukt eksosmontasjepasta Takk for alle tips, Regner med at det er den fra Wurth som Bjørn Lie viser til du mener, index. Men kansje den fra BT som Sæbø nevner er like bra? Mvh. spilli. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Hvis gjennomføringen og røret er reint har du ikke bruk for noe tetningsmiddel. Er lett å demontere hvis det er behov og kan monteres igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 ikkje enig.... spørs kva type slange det er. De stål "spiro" slangene kan jo ikkje bli tette. føler eg... har alltid lurt på det der korsen de kan levere det slik. Typisk eksos på dieselvarmere og slik. Strammer en klemma hardt til så skader en slangen. Bruker pasta eg iaffal. Lukter litt de første timene, men eg "føler" meg tryggere ombord Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Verrie Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Index, hvilken pasta brukte du, jeg mener, biltema eller Wurth sin? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Til Index: Står der at det skal brukes pasta i monteringsanvisningen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 (redigert) Index, hvilken pasta brukte du, jeg mener, biltema eller Wurth sin? Redigert: Denne gang tror jeg faktisk at det var Biltema sin jeg brukte! Har kjøpt på Bilxtra før, men Biltema sin var helt OK den også! Til Index: Står der at det skal brukes pasta i monteringsanvisningen? Ikke så vidt jeg vet nei. Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg måtte jukse litt: Slangen hadde ikke samme dimensjon som gjennomføringen. Jeg lste dette "midlertidig" med en bit fleksibelt rustfritt rør fra Tess som passet utpå både stussen og slangen, samt nevnte pasta i skjøtene. Et par kraftige klemmer (de med to skruer, dvs ikke vanlige slangeklemmer), og det ble tett. Så den midlertidige koplingen for å berge sommerferien har nå holdt seg fint i fem år og skal derfor få fortsette i tjenesten fremover også! Redigert 8.Mai.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
spilli Svart 8.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Bruker pasta eg iaffal. Lukter litt de første timene, men eg "føler" meg tryggere ombord Det er dette jeg også reagerer på. Stål spiro mot glatt stålrør. Kan da umulig bli tett med en slangeklemme? Tror jeg går for et eller annet tetningsmiddel i tillegg, men takk for alle gode forslag. Mvh Spilli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.