Jump to content

Silikon eller sika som tåler høy temperatur.

spilli

Recommended Posts

ikkje enig.... spørs kva type slange det er. De stål "spiro" slangene kan jo ikkje bli tette. føler eg... har alltid lurt på det der korsen de kan levere det slik. Typisk eksos på dieselvarmere og slik. Strammer en klemma hardt til så skader en slangen.

Bruker pasta eg iaffal. Lukter litt de første timene, men eg "føler" meg tryggere ombord :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Index, hvilken pasta brukte du, jeg mener, biltema eller Wurth sin?

Redigert: Denne gang tror jeg faktisk at det var Biltema sin jeg brukte! Har kjøpt på Bilxtra før, men Biltema sin var helt OK den også!

Til Index: Står der at det skal brukes pasta i monteringsanvisningen?

Ikke så vidt jeg vet nei. Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg måtte jukse litt: Slangen hadde ikke samme dimensjon som gjennomføringen. Jeg lste dette "midlertidig" med en bit fleksibelt rustfritt rør fra Tess som passet utpå både stussen og slangen, samt nevnte pasta i skjøtene. Et par kraftige klemmer (de med to skruer, dvs ikke vanlige slangeklemmer), og det ble tett. Så den midlertidige koplingen for å berge sommerferien har nå holdt seg fint i fem år og skal derfor få fortsette i tjenesten fremover også!

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Bruker pasta eg iaffal. Lukter litt de første timene, men eg "føler" meg tryggere ombord :smiley:

Det er dette jeg også reagerer på. Stål spiro mot glatt stålrør. Kan da umulig bli tett med en slangeklemme? Tror jeg går for et eller annet tetningsmiddel i tillegg, men takk for alle gode forslag.

Mvh

Spilli

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...