altmuligbåt Startet 7.Mai.2010 Del på Facebook Startet 7.Mai.2010 Hei Skal legge ut båten i helgen. La ut moring i fjor og skal koble meg til nå. Kan jeg bruke anker tau som morings tau? Eller ar det noe spesielt jeg bør ha? Båten er en Nordkapp 760 nobles. Tony Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
altmuligbåt Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Ikke noen som har tipps. Må ut og handle i dag. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
sveinh04 Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Regner med du skal kopple det til bøya og ikke dykke ned til moringen?? Du kan bruke hvilket som helst tau, men et tau som synker går ikke så lett i propellen. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
altmuligbåt Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Nei skal dykke ned til moringen. Trenger tau fra moringen og opp til bøya. Noen tips??? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Bjørkski Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 rustfri kjæde med gode sjakkler. Husk sikring av sjakklene... Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Hei ! Jeg bruker solid galv kjetting fra moring og opp til flytebøye. Derfra og bort til båten tau. Både kjetting og tau fra BT. NB Pass på at du har såpass med slakk at båten ikke under noen omstendighet har mulighet til å løfte moringen (eks ved høyvann). På denne måten kan jeg ha rikelig med kjetting som henger rett ned under bøya, og et relativt kort tau på overflaten. -koh Sitér dette innlegget Link to post
soleq Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 hei. har brukt galv kjetting og sjakler med låsing i 1 år,fungerer fint endå. Har kjetting fra moring-flytebøya og fra flytebøya til båt, kjettingen til båten er polstret i rørisolasjon så den flyter. (slitner aldri:D) Husk å ha litt å litt slakk på tauet/kjettingen ved høyvann. Sitér dette innlegget Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post
Camor Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Etter å ha lest diverse tråder her på BP om tæring på kjetting rustfri eller galv brukte jeg tau. Støpte inn et rør i moringen. Nå kan jeg inspisere og bytte tau uten å bruke dykker. Det er bare å dra tauet rundt. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Det er greit å bruke strips til å sikre at ikke låsebolter skruer seg ut. Jeg dykket og hentet opp et tau fra utfar sist helg, som låsebolt hadde skrudd seg ut ! Sitér dette innlegget Link to post
maskinslusken Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Bruk spectra-tau, så slipper du noe mer styr, bare sikre deg med kauser i endene så du unngår gnag på spectraen, spectraen tåler lite gnag men er like sterkt som wire Sitér dette innlegget Link to post
maskinslusken Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Bruk spectra-tau, så slipper du noe mer styr, bare sikre deg med kauser i endene så du unngår gnag på spectraen, spectraen tåler lite gnag men er like sterkt som wire Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.