sveinh04 Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Daumann er ikke alltid nødvendig, særlig ikke om det er stille og du ligger på kaffidregg. Men det er et must og ha med i båten. Derfor synes jeg denne ideen om å bruke en sammenfoldet paraplydregg var bra, og en sånn må man nesten ha på lur i båten uannsett.... Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Tintin Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 (redigert) I Busteren orker jeg ikke å ha med mer enn to anker. En 7,5kg brucekopi med en kjettingstump som brukes mest. Og en til av samme størrelse som jeg bruker til forkatting hvis det er urolig vær og jeg vil være heeelt trygg på at ikkje skiten ræk av. Samme ankeret brukes til daumann hvis det er såpass trangt at det trenges. Sikkert litt overdimensjonert som daumann til den båten, men den duger helt greit likevel :) Redigert 9.Mai.2010 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Bernt Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Kokeplate på 2000w og gammel kjele. Men husk blydamp er ikke sundt, stå ute i fri luft. Bruk 1/2 boks da vell :-) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Kokeplate på 2000w og gammel kjele. Ser at bly smelter ved 327 grader. Klarer man virkelig å oppnå denne temperaturen med en 2000w kokeplate ute i friluft? Utbrodér gjerne! En forklaring for "dummies" som jeg etterspurte i innlegg 21 ville være fint. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Sjøtunga Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Ser at bly smelter ved 327 grader. Klarer man virkelig å oppnå denne temperaturen med en 2000w kokeplate ute i friluft? Jeg bruker denne, og det funker iallfall helt greit. En ting å huske på for de gjør dette for første gang: det man skal støpe inn i bly kommer til å flyte opp som var det av kork. Fikser derfor bøylene (eller hva det nå måtte være) med ståltråd eller lignende før man begynner å støpe. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
tomeriks Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Min halvlitersboks med bly veier 6kg. Når jeg laget denne, skjærte jeg ut toppen på en prippsblå boks, smeltet bly i kjele med propanbrenner under og helte over i boksen. Øverst i boksen støpte jeg inn ett øye (ala det man bruker i fronten på joller..). Veldig enkelt, men stå for all del ute!! Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Takk for greie oppskrifter. Har en slik brenner fra Biltema som hljoen linker til. Skal samle opp litt bly og teste. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
TICORA Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Takk for alle svar....er litt lat så det ble Nautisk Handel Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2016 (redigert) I følge de som mener å vite It is much easier to improve the dampening my increasing the length of a rope rode or the nylon rope snubber on an all chain rode. Double the length doubles the dampening, with very little weight consequences for the boat. As far as an anchor’s holding power goes, adding a 20-50 pound kellet to the shank of an anchor will most certainly improve its angle to the bottom (in light winds) this would equate to improved scope, and one might assume that you attain 100% scope, which would mean one would avail of 100% of an anchor’s maximum holding power. Her er en type http://www.anchorbuddy.co.nz/ Redigert 21.Januar.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Skhuds Svart 21.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2016 12 kilos kettlebell fra Biltema. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sport/Trening/Kettlebell-2000034111/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.