GeirV Startet 8.Mai.2010 Del på Facebook Startet 8.Mai.2010 Hei, Kjøpte en wema lekkasjealarm og tilhørende buzzer. Det fulgte ikke med noen montasjeanvisning, så jeg søker litt råd her på båtplassen. Ut av wema lekkasjealarm er det en kabel med to ledere, blå og sort. Tipper at den blå går til + og den sorte til -. Men så skal buzzeren kobles til, da.... den har en + og en - kontakt. ser av http://www.wema.no/publish_files/151121_CONNECTION.pdf at den ene lederen går til + via en sikring, mens den andre går til buzzer og videre til -. Da antar jeg at + kontakten på buzzer'n går rett til + (litt klønete sagt...). Er dette en riktig tolkning? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Synes denne beskrivelsen var mildest talt ræva. Er usikker på hva som menes her, og jeg holder på med strøm til daglig Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
GeirV Svart 8.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Ja, jeg klør meg litt i nøtta sjøl... kjøpte dette på Maritim, så jeg får kanskje tusle dit ingen og spørre litt.... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 (redigert) Er veldig godt vant til gode koblingsskjemaer, og dette kvalifiserer ikke til det. Burde jo stå fargekode på kablene på det skjemaet. Redigert 8.Mai.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Dreamer Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 Her er det grunnlag for klage til Wema for dårlig tegning! Men - hvis dette er "normalt" utstyr, så skal det kobles slik: Pluss fra batteri via sikring til nivåbryter (samme hvilken farge du bruker). Den andre ledningen fra nivåbryter kobles til + på buzzer. Minus fra batteri kobles direkte til minus på buzzer. Håper det funker. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.