Baso Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Du kan vel ikke mene at jeg som kom først, og hjalp naboen med fortøyningen skal godta kullos forgiftning? Når han senere på natta flyttet båten 1 meter lengre fra oss var alle problemer løst, og vi hadde en hyggelig samtale i dag tidlig. Godt å være tilgitt Nei det mener jeg selvfølgelig ikke men jeg skjønner ikke hvorfor Dere ikke bare flyttet båtene med det samme du fikk problemer med varmeren til nabo båten? Du skriver jo selv at det bare var 1 meter som skulle til så var problemet løst Derfor jeg oppfordrer alle til å se etter løsninger og ikke problem i gjestehavnene, da blir det så mye koseligere for oss alle Det eneste som skal til er ofte en liten prat på badeplattformen/bryggekanten i steden for å sitte å irritere seg over noe som kunne vært løst på en to tre...... Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Desverrre er det noen som ikke tar hensyn til utløpet av eksos fra varmeappart i forbindelse med montasje. For å spare tid/penger velges korteste vei ut for eksosen som i noen tilfeller er på siden av båten. Ved å velge eksosutløp bak/evt. på siden bak ungår man problemer med å forpeste naboen med eksos og punktere fendere/skade andre båter. Jeg synes det ikke er urimelig å snakke med naboen når man blir forpestet av naboen, men noe må man jo selvfølgelig tåle. Det blir alltid litt liv/grillrøyk osv. når man ligger i havner med andre. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Godt å være tilgitt Nei det mener jeg selvfølgelig ikke men jeg skjønner ikke hvorfor Dere ikke bare flyttet båtene med det samme du fikk problemer med varmeren til nabo båten? Nå har du tydeligvis ikke vært på Oscarsborg festning noen gang. I helgene er det ikke slik at man bare kan flytte seg, for havna er direkte full. Det var ikke jeg, men hadde alikevel tatt noen øl. å Legge ut på leting etter ny plass var ikke førsteprioritet, men jeg vurderte å dra derfra. Og hvis du sjekker tiden for når tråden ble opprettet i går skjønner du sikkert at både kone og barnebarn var på vei inn i drømmeland. Men som sagt alt løste seg og jeg har sagt mitt i denne diskusjonen, for nå har jeg fått svar, blitt lei, og takker BP for et godt engasjement. Så får alle de som ikke er enig i min fremgangsmåte fortsette diskusjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Lurer på om eg skal finne meg ein slangestubbe på meter eller to som passer på stussen utvendig. Kjekt å ha ombord til slike situasjoner Burde vel gå med vanlig eksosslange sjølv uten vannkjøling? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Superkul Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Lurer på om eg skal finne meg ein slangestubbe på meter eller to som passer på stussen utvendig. Kjekt å ha ombord til slike situasjoner Burde vel gå med vanlig eksosslange sjølv uten vannkjøling? utrolig kjekt - så kan du stappe den ene enden i utaket og den andre enden inn gjennom kallesjen hans Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
aileenll Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Etter å ha lest denne tråden, lurer jeg på: Er det så få uthavner i Oslofjorden og så røft vær at alle må klumpe seg sammen i havner som Oscarsborg? Eller har folk angst for å ligge mere en 3 meter fra nærmeste båt (alene i værden?). Om man skal klumpe seg sammen, så må det vises hensyn, men også utvises forståelse for at det er svert forskjellige syn på hva som er de optimale løsninger. Men dere får kose dere der inne! Her legger oss sammen når vi vill, og blir det for intimt så flytter vi oss! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Pathfinder Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Neida aileenll Oscarsborg er vel mer en opplevelseshavn. Og passer ypperlig når man har med seg barn. Masse aktiviteter og moro for barna. Og også med strøm på kalde vår og høstdager. Flere spisesteder, hotell og SPA for de som ønsker det. Flotte konserter osv osv. Det er selvsagt frivillig å ligge her, og er noe jeg prioriterer noen ganger i året. Det er masse flotte uthavner i indre Oslofjord, men også her er det til tider trangt men ikke på samme måte. Oscarsborg kan absolutt anbefales, og det må være lov om å be om råd på BP når man kommer i en situasjon man ikke har vært i før. Noe alle gode råd her også har vist. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.