fasteddie Startet 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2010 Hei allesammen! Starter jomfrutråden med et par spørsmål om en motor jeg har kjøpt; yamaha pro 50 1997 modell: https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30465/dsc_0034.jpg - hva er spesillt med disse motorene, kontra vanlig yamaha 50hk? - er de lette å trimme? - går det ann å få tak i dekalene til en så gammel motorer? - Finnes det noen som er eksperter på disse motorene? Skal bruke denne på ett musling-prosjekt jeg har på gang, tror det blir bra greier Hilsen Jensemann Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 (redigert) Lurer på om Pro-serien er beregnet som arbeidsmotor. Er det oljetank / powertrim på den? Har du bilde av motoren uten deksel? Fins 2 ulike 50hk det året, 50D som er på 698cc og deler blokk m/ 40hk og 50G som er 849cc og deler blokk med 60/70hk. Disse har trim til Yamaha: http://www.yamaha-rebuild.com og deler: http://www.boats.net Redigert 8.Mai.2010 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rago63 Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 50 PRO er 849ccm. Ingenting mer spesielt enn dekalene på dekselet i forhold til 50 G. Å trimme disse betyr ny eksospipe og tre nye forgassere som 1. steg. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Yankee Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Hadde en sånn engang. Mener å huske at den har samme blokka opp til 90hk, eller var det 75....? Men ja, det er jo riktig at du må begynne med nye forgassere og eksos. Sjekk ut om hvilke andre størrelser som hadde samme spek, og prøv å få tak i en delemotor i den størrelsen som har det du trenger.... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Den har samme blokka som 60 og 70 på 849 ccm. Det er som rago63 sier. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 jepp, 75/80/85/90hk blokka er 1130cc hvis jeg ikke husker feil.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
fasteddie Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Ivar; Her er bilde av motor uten deksel: https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30465/dsc_0001.jpg Det er både olje tank og powertrim på den. Alle; takk for respons, bra å få vite litt om motoren mann har kjøpt! Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 yamaha er jo som regel et sikkert kjøp, du kan vell få 70hk ut av din om du vil. er en musling 430 i lillesand med samme motor som deg, hvet ikke hvor mye hester det er i den. hvis båten skal lakkeres anbefaler jeg rød, det matcher bra til de rød pro dekalene på dekselet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.