Kjellu Startet 8.Mai.2010 Del på Facebook Startet 8.Mai.2010 Jeg holder på å instalere en ny webasto 5500 airtop i min seilbåt. Da jeg skulle prøvestarte den startet viften, men pumpa virket ikke. Etter ca 3 min slo vifta seg av igjen. Jeg startet den igjen noen ganger, men pumpa virket forsatt ikke. Nå virker ikke noen ting, og med en gang jeg slår på bryteren kommer det 12 sakte blink med 5 raske blink etter. Jeg måler 12 volt over pumpa, men det er ikke tegn til liv. Kan den være kortsluttet eller ødelagt? eller tåler de endel? Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
SvartRøyk Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 det skal ikke være 12v kontinuerlig over pumpa mener jeg, det skal pulse. Retningen +/- skal heller ikke ha noe å si. Kople den ene til minus og ta en plussledning borti den andre kontakten så skal du høre ett klikk. Hvis ikke så har du enten fått en 24V pumpe eller så er den ødelagt/satt seg. Ville også dobbeltsjekke koplingsskjema nøye. Det er mange alternative skjema og alle peker på kjøretøy med ulikt ekstra utstyr som ikke nødvendigvis følger med i båtpakka. Kan være vrient å finne det rette. Manglende termostat/motstand kan også tulle det til mener jeg å huske. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 12 blink indikerer feilkode 12 som betyr at styringspanelet ditt ikke er tilkoblet eller feil tilkoblet. Sjekk tilkoblingene nøye - du har nok en koblingsfeil eller et brudd i kretsen til temperaturinnstillingsrattet (i og med at dioden blinker er denne riktig koblet). Ledningsfargene til rattet er blå (til klemme/pin 1) og hvit (til klemme/pin 2). Ta ut sikringen før du kobler, da resetter du også feilsettingsminnet. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.