roaldbj Startet 9.Mai.2010 Del på Facebook Startet 9.Mai.2010 Jeg er i ferd med å klargjøre båten for overlevering til ny eier og ønsker at den skal se "Skip Shape". Jeg har i alle år hatt vansker med å få klare vinduer uten skjolder, striper eller en film igjen på vinduene. Jeg bruker både nål, avispapir og forskjellige "superkluter". I vaskevannet - som alltid er varmt - har jeg forsøkt både zalo, eddik, salmiakk, rødsprit og klorin. I tillegg "all verdens" væske på spruteflasker. Likevel synes jeg at det blir igjen en sjererende film på vinduene. Tar imot gode råd for fjerning av "filmen" som er litt sjenerende i sterkt sollys. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 nylonvask og en god nal som helst ikke er gammel og utslitt. Så må det selvfølgeli ikke være så varmt at vinduet tørker før du får brukt nalen. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Jeg bruker også nylonvask, og synes det gir bortimot perfekt resultat Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Double Weber Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Jeg vasket nettopp viduene hjemme og brukte da en metode jeg ikke hadde prøvd før. Microfiberklut beregnet for vidusvask og kaldt vann i en pøs. Vask vinduet med bløt klut. Skyld kluten. Vri den "tørr" og tørk over vinduet. La den fukten som blir igjen tørke ut av seg selv. Det ble den desidert letteste vidusvasken jeg har hatt og resultatet ble knallbra. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Dieselboy Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Det ble den desidert letteste vidusvasken jeg har hatt og resultatet ble knallbra. Og det blir bare bedre og bedre etterhvert om vinduene blir vasket på samme måte flere ganger. Etter noen runder er gammle såperester helt borte, og vinduene blir blanke og fine. Dette fungerer også på båtruter. Det er utrolig hva som blir liggende igjen av såperester på glassene etter vask med noen form for såpe. Og såpen er med på å lage stygge skjolder. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Bland zalo og salmiakk i vannet bruk en for-vasker eller klut til og legge på vannet med så bruk en nal til og dra av vannet med. Bruk gassklut til og tørke vekk eventuelt vann som måtte bli igjen. Garantert bra resultat. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Mariell Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Hvordqan virker denne microkluten på kalesje vinduer? Har noen kvadrat meter kalesjevinduer rundt akterdekket, som jeg aldri får helt bra. Med en VP41A er det en blanding av saltsprut og sot som legger seg på. Har for det meste brukt JIF glass og speil vask på spray. Tålig bra men alltid endel skjolder. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marida Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Poler dem med Diamant Polish Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Og hvor selges Diamant polish? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marida Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 På messer, jeg kjøper inn et lite lager på båtmessa hvert år. Har da til hele året. Båt og 2 biler Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 ..........brukt JIF glass og speil vask på spray. Tålig bra men alltid endel skjolder. Ja, der kan du se. Kutt ut såpe og andre tryllemiddler, bruk kun vann og microfiber. Men behandlingen må gjentas litt ofte for å få bort rester av fett, såpe, salt og sot. En god gjennomvåt microfiber glassklut til vask først, deretter tørk med et rent tørt kopphånkle. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Hvordqan virker denne microkluten på kalesje vinduer?Har noen kvadrat meter kalesjevinduer rundt akterdekket, som jeg aldri får helt bra. Med en VP41A er det en blanding av saltsprut og sot som legger seg på. Har for det meste brukt JIF glass og speil vask på spray. Tålig bra men alltid endel skjolder. Microklut ødelegger/matter kalesjevinduer. Kun myke saker må brukes her. Gni de rene med en slant vaselinolje er mitt tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.