Jump to content

eldre chrysler motor..

dosern

Recommended Posts

Upris? Det vil jeg beskrive som blodpris :nono: En -73 modell er jo antikvitet og jeg husker Chrysler som tørst,veldig tørst og masse skruing for å holde den i gang. Er det en "strøken" motor så fortjener den å bli tatt vare på men ikke til daglig bruk.Den er jo litt historisk da.

Om den er verdt 5000 avhenger av hva du skal bruke den til tror jeg.

Angående delesituvasjon kan du høre med Frode på tlf. 333 91783.

Gammel motor .... 31 år gammel !!!!, som hadde dårlig rykte på seg for driftsikkerhet ... samt tung og veldig tørst....

Tror ikke at det er et spørsmål om "hvis noe går galt" ... det blir helt sikkert "når noe går galt"...., som det garrantert vil gjøre.....og deler "den gang" var ikke lett tilgjengelig..

Du er bedre tjent med å kjøpe en nyere 70 hester, som vil gi bedre resultat enn denne.... med mindre du har en båt som du ser som "verneverdig" som ble levert med akkurat denne typen motor, og som du er villig til å bruke mye tid på vedlikehold, men lite tid underveis på sjøen...

Pris vil jeg ikke kommentere på, men legg merke til at eieren sier at den er i meget god stand, " for alderen", som egentlig ikke betyr noen ting, da det er svært få 31 år gamle utenbordsmotorer, som ikke er skrapjern i dag...... og enda færre Chrysler maskiner.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Som flere allerede har vært inne på ville jeg være forsiktig med å kjøpe en så pass gammel motor hvis ikke det da ikke er interessen for en gammel motor som er avgjørende.

Deler vil jeg også tro det kan bli vanskelig å få fatt i.

Når det gjelder disse motorenes kvalitet tror jeg imidlertid tidligere innlegg er noe unyansert. Min familie har hatt flere Chrysler motorer, riktignok ikke så kraftig som den det her er snakk om, og de har absolutt vært driftssikre.

Vi har også hatt Mercury og jeg har skrudd på dem begge. Kvaliteten til Chrysler sto ikke tilbake. Snarere tvert i mot. Jeg tror kanskje noen av de tidligere innsenderene vill blitt overrasket hvis de åpnet en av hver fra denne perioden.

Jeg har i dag en Chrysler 10 hk. fra 1972 som jolle motor, enkel og ukomplisert teknologi, går som en klokke, men er en smule glad i drivstoff som noen allerede har på pekt.

mvh.

Holdideg

Enig med dere andre, dette blir for de spes. interesserte.

Husker en venn av meg hadde en 10hk på en 11 fot Selco jolle omkring 1970.

Motoren gikk pent og stille, men med tilsvarende dårlig ytelse.

Så vidt han fikk båten i plan.

Vi prøvde en 10hk Mercury på båten og da kunne vi stå på slepebrett etter den.....

virker vel som dette da kanskje ikke er noe for meg som ikke har så mye peiling på skruing..hehe. ifølge eier så hadde han aldri hatt problemer med den de 12 årene han har hatt den,men den blir jo ikke akkurat yngre..bruker ca 20liter i timen ved marsjfart..

Jeg ville mene at denne motoren er best egnet for en entusiast.

Mye er sagt og mye av det er riktig om Chrysler påhengsmotorer. Det er produsert mer enn 40 milioner Chrysler påhengsmotorer. Selv har jeg tre av dem.... mest som kuriositeter. Har Bla.a enn strøken ( ser ut som ny ) 1970 mod 5 hk som jollemotor. Den fungerer perfekt.

Ang deler så kan dette skaffes gjennom Ravns Garage ni Båstad, Trøgstad.

Se www.ravns-garage.com

Mvh Lars B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...