NovaMan Startet 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2010 Hei Noen som kan gi meg et godt tips på hvorden man skrur sammen de avbildede deler så de sitter? Det er åpenbart at den spisse kjeglen skal presses inn i manntauet slik at det ekspanderer og låses på plass inne i sylenderen, men det eneste som skjer hver gang jeg prøver er at den spisse kjeglenn "dytter" manntauet ut av hylsen. Må hylsen presses sammen med noe spesialverktøy før kjeglen presses på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Jeg har aldri skrudd på en slik "dings". Men for meg ser det ut som om tauet må "åpnes" slik at konen går inn i midten av tauet og presser det mot ytterveggene. Hvis ikke dette går, bør du sjekke om du har fått riktig størrelse. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Jeg har aldri skrudd på en slik "dings". Men for meg ser det ut som om tauet må "åpnes" slik at konen går inn i midten av tauet og presser det mot ytterveggene. Hvis ikke dette går, bør du sjekke om du har fått riktig størrelse. Lykke til! Problemet er at "tauet" er av massiv plast/kunststoff, så det er ingen ting å åpne på. Har også forsøkt å bore et hull i senter av "tauet" uten at det hjalp noe. Alt er kjøpt i samme butikk (SeaSea), så jeg får høre med disse neste gang jeg er på de kanter hvis jeg ikke får noen gode svar her. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Har samme type og må nok skifte snart igjen. Jeg har ikke massivt tau, tror ikke det kan gå med massivt tau. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 "tauet" består av en skjerne av polyestertau eller lignende som er trukket med plast. Du må derfor fjerne plasten, ca en cm. Da får du en liten taustump som du da presser konen inn i midten så er det bare og skru. Det er ikke lett og få dette riktig i starten men det skal gå. Systemet er forøvrig noe dritt da det ikke tåler noe særlig belastning. Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Føye meg inn i Sonata's ståsted. Hadde slikt på båten min. Først var det et helsike å skru sammen, ikke var det spes. billig og etter en av mine kompiser gikk på trynet etter å ha snublet i den var det helt ødelagt. Har nå skiftet til stålwire. Enkel å montere og fungerer ypperlig! Dette var ikke svar på spørsmålet, men jeg fikk beskjed om å skjære vekk ca to cm. av plasten og presse den sammens. Tar tid og den skal sitte som støpt når du har gjort det rett. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.