volvo_penta_ Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Har du kjinna veldig mye uten å få start på motoren kan nok mye av forklaringa til hvorfor du har fått bensin i olja ligger her, starter ikke motoren havner all den uforbrente bensinen i bunnkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 ... starter ikke motoren havner all den uforbrente bensinen i bunnkassa. Hvordan kan den uforbrente bensinen skvette forbi stempelringene og blande seg med oljen? Jeg trodde den uforbrente bensin/luft-blandingen forsvant ut eksos-ventilen. Her ser jeg muligheten for å lære noe nytt. Kan du forklare litt mer? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 det noe veldig nytt - hvis bensinen kommer ned i bunnpanna ville jeg vel forta meg og bytta stempelringer Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
NilsPils Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Høres ut som du burde få tatt en kompresjonstest. Til det kan du faktisk bruke kompresjonstesteren fra BT. Ellers er det vanlig med fusk og smelling i forgasseren fra B20 motorer ved sprekk i forgassermembran (dersom du har slik forgasser) og ved slitt kamaksel. B20 er kjent for å "spise" kamaksler. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ArtVendalay Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Dersom kamaksel er slitt eller gåen, vil dette da være lett synlig for et utrent og lite kyndig øye? Sitér dette innlegget Link to post
ArtVendalay Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Løsningen var enkelt og greit å vri fordeleren noen grader. Det enkle er ofte det beste! Da er det klart for jomfrutur Det positive med å ha styra en del med dette, er at jeg har lært mye om motor siste uka Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Har du prøvd Oles Motorservice ? Volvo Penta spesialist. Jobbet for han før, dyktig fyr... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Dersom kamaksel er slitt eller gåen, vil dette da være lett synlig for et utrent og lite kyndig øye? Vanskelig å finne ut av uten å ta ut kamakselen. Når den er ute er det lett synlig. Synes ellers det er lit rart at det ble helt bra ved å stille tenntidspunktet. B20 tåler vanligvis mange grader feil uten å hoste. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Seesnake Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 (redigert) b20 tåler det meste ja. Det vet jeg alt om. Har demontert/restaurert denne motoren for 5 år siden. Den tåler juling. Får du fortsatt bensin i olja ville jeg titta litt på den mekaniske bensinpumpa di. Lekker den "litt" så renner bensinen inn i motoren din via den mekaniske armen på pumpa. Og det merkligste av alt: Orginalt koster dene bort i mot 1100 (eller mer) på biltema kostet denne 159 kr i fjor !! Vet mange som har satt i disse fra tema og er storfornøyde!! Greit å vite dersom dette er orsaken. . Redigert 20.Mai.2010 av Seesnake (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ArtVendalay Svart 21.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 bytta bensinpumpe i går (mest for sikkerhet skyld) - Fikk tak i en på Mekonomen til 330 Viste seg også at kjøleslangen stod feil, slik at når drevet vris barbord, så "klemmer" det slangen sammen, og motoren sluker inn luft i stedet vor vann. Regner med at dette også har bidratt til en del hosting og ujevn gange. Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 om man sliter med å få start og kjinner og kjinner, spesiellt med forgassermotor som gir veldig mye bensin når den er kald (choke) så er det helt normalt å få litt bensin i olja. skal ikke mye til før det stinker. dette fordamper når man kommer opp i driftstemperatur. INGEN stempelringer er helt tette, selv med "no gap" ringer vi bruker i relativt trimmede motorer (da i bil) er det en viss blow-by. har fyllt opp ett par motorer ( da rant det bensin ut utluftinga i toppdekselet) med bensin, ved at elektriske bensinpumper henger seg opp, og flottører lekker litt. så noe slikt er IKKE ett tegn på slitte ringer, det viser heller en sylinderlekasje test, eventuellt en kompressjonstest. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Mener jeg leste at du hadde kjøpt deg nytt fordelerlokk. Håper du har fått det riktige. Det riktige skal du ikke klare å sette feil. Det smetter på plass i et spesielt spor. Håper du har dette,slik at det ikke beveger seg etter vært. Vet at bilfordelerlokkene du får på biltema ikke passer helt. Bare vær obs i tilfelle lokket skulle bevege seg da blir garantert tenningen feil ville bare si i fra i tilfelle du merker dårlig tenning og gange men går det så går det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.