Dieselboy Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Men uansett...... her var det vel løs propellflens som var emnet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Min motor har max på 2550, men eg kan ruse den meget meir. Slik trudde eg alle eldre motorer var iaffal. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Knut Baltic Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 På tur hjem med min da nyervervet Scand Classic datt propellaksling ut av flens ved bakking. Det var en litt spinkel flens med to rustne set-skruer som holdt akslingen fast. Vel i havn tok jeg mål av gammel flens og fikk anskaffet en ny hos Volvo Penta (Hurth gir). Ved å vri ror fullt utslag kunne jeg skyve aksling langt nok ut til å få på plass en ny - på vannet :). Skikkelig klemring med 6 umbraco skruer og problemet ble borte! Dro til pakkboks etterpå - ikke en dråpe vann i hylsa. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Da var skuta kommet på land, fikk da se at propellen står helt inn til stevnelageret. Var litt skeptisk da jeg tok løs fra flytebrygga med noen rare lyder i kjelleren. Tok det helt rolig på turen bort til krana. Bilde kommer i morgen ....vært en lang dag, med klargjøring for oppsett, oppsett og spyling av bunn. Tok bunnen med det samme, da groen er enklest å få av mens den er våt. Ikke det at det var så mye.....men gjort er gjort. Kanskje følge opp med en vårpuss/reprasjonstråd? Hva sier dere ? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Opplevd noe tilsvarende. Opplevde på en Nidelv 24 når jeg skulle bakke ut fra Sætre, så hadde jeg ingen fremdrift, eller kanskje det blir bakdrift? Åpnet motorlokket og satte inn gearet. Alle skruene mellom aksel og gear hadde falt ut og lå i kjølen Bare å skru det hele sammen igjen og alt fungerte normalt. Tenkte med en gang at gearkassa hadde tatt kvelden og sa noen gloser ingen hadde trengt å høre Ingen dramatikk bortsett fra de glosene Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Dieselboy Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Her er det ikke selve flensboltene som er vekk, men mangler presset som skal holde flensen fast til aksel. Flensen er 2 halvdeler som er boltet sammen og dermed kniper om akselen. Har laget en ny tråd om rep av dette, samt vårpussen jeg og tar fatt på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.