Jump to content

En guffen opplevelse - løs propellaksling!

Dieselboy

Recommended Posts

På tur hjem med min da nyervervet Scand Classic datt propellaksling ut av flens ved bakking. Det var en litt spinkel flens med to rustne set-skruer som holdt akslingen fast. Vel i havn tok jeg mål av gammel flens og fikk anskaffet en ny hos Volvo Penta (Hurth gir). Ved å vri ror fullt utslag kunne jeg skyve aksling langt nok ut til å få på plass en ny - på vannet :). Skikkelig klemring med 6 umbraco skruer og problemet ble borte! Dro til pakkboks etterpå - ikke en dråpe vann i hylsa.

Da var skuta kommet på land, fikk da se at propellen står helt inn til stevnelageret. Var litt skeptisk da jeg tok løs fra flytebrygga med noen rare lyder i kjelleren. Tok det helt rolig på turen bort til krana.

Bilde kommer i morgen ....vært en lang dag, med klargjøring for oppsett, oppsett og spyling av bunn. Tok bunnen med det samme, da groen er enklest å få av mens den er våt. Ikke det at det var så mye.....men gjort er gjort.

Kanskje følge opp med en vårpuss/reprasjonstråd? Hva sier dere ?

Opplevd noe tilsvarende. Opplevde på en Nidelv 24 når jeg skulle bakke ut fra Sætre, så hadde jeg ingen fremdrift, eller kanskje det blir bakdrift? Åpnet motorlokket og satte inn gearet. Alle skruene mellom aksel og gear hadde falt ut og lå i kjølen :rolleyes:

Bare å skru det hele sammen igjen og alt fungerte normalt. Tenkte med en gang at gearkassa hadde tatt kvelden og sa noen gloser ingen hadde trengt å høre :discuss::headbang::cryin: Ingen dramatikk bortsett fra de glosene :sweat:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...