SSM Startet 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2010 (redigert) Heisann. Vurderer å kjøpe meg en Skibsplast Sportsmann 14 m/30hk Suzuki (Ny) i de nærmeste dagene, det jeg lurer på er om den drar fire personer i noe lunde fart (ca. 250-280kg)? Maks fart med en person? Noe annet om denne båten? Redigert 9.Mai.2010 av SSM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Hei en 30 hk passer bra til denne lette båten, den planer fort og går vel i ca.30 knop. Den går nok ok med fire lette personer ombord, bedre om motoren har trim/tilt. Dette er ikke noen båt og anbefale på havet da den er veldig flat under så den vil slå veldig hardt. Sitér dette innlegget Link to post
SSM Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Ikke til å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Ikke til å anbefale? Ikke vist det sjøer en del der du ferdes, som sagt så vil den "slå" pga. at den er flat under, du vil heller ikke føle deg så veldig trygg i denne i stor sjø da den er ganske så lav. Jeg har hatt en slik tidligere i en 2-3 år og vil nok si at den passer best i rolige farvann. Sitér dette innlegget Link to post
SSM Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Bor i Bergen, så er vel litt sjø av og til. Helt ubrukelig da eller? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 skibsplast oppgir selv båten til å gjøre 28 knop m/ 40hk. se http://www.skibsplast.no , gamle modeller for brosjyrer mm. En kamerat av meg hadde en slik (med 60hk) da vi var 17år og usårlige - det var en ny verden da han oppgraderte til Wesling året etter. Skibsplasten er som Espen sier, flatbunnet og slår hardt i bølger. Men jeg syns ikke den er spesielt lettplanede. Iallefall ikke med passasjerer på akterbenken. Powertrim er greit å ha ja. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.