Jump to content

Ønsker tips til båtkjøp "familiebåt". Plast, AC, maks 300k.

Christensen

Recommended Posts

Scand 27 Nordic ser ut som en fin båt i din klasse hvis ikke er jo altids en Saga 27 AC et godt valg

kikk også gjærne på Hui 85 som du får både med og uten AC dette er en båt som er bygget på Huseklepp i Tønsberg og kvaliteten er meget god :fishing:

lykke til med valget

skullle jeg valgt hadde jeg valgt en Nordic :yesnod:

Da kan jeg informere om at det er blitt kjøpt båt, det ble faktisk den som Hvalborg foreslo! Nå gleder vi oss til overtakelse neste helg, men først må jeg shine snekka skikkelig og få den på vannet slik at den kan legges ut for salg!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

• 4 måneder senere...

Første sesongen i Skarpnesen er nå over og vi har, til tross for lite tilmålt fritid fått benytta båten ganske mye. Har vel hatt det jeg kan kalle en problemfri sommer hvor det bare har vært å pusle med småting. Nå endrer imidlertid jobbsituasjonen seg og jeg får mere tid på hjemmebane og da melder behovet for å ha noe å drive med seg! hehe! I løpet av sommeren lå vi ved siden av en Nor star 950 og jeg var dum nok til å si til kona at det var i utgangspunktet samme båt, frua kikka oppi Nord starn og tilbake i vår og jeg skjønte med engang at hun likte uteplassen i den bedre enn den litt mere gammelmodige i vår. Da kommer spørsmålet, har noen "bygd om" uteplassen på skarpnesen slik at den blir lik den i 950`n?? har fått med meg følgende hovedforskjeller: nedgang til AC her helt ute på styrbord side, pantry er flyttet ned i forcabinen (delvis under tak) og selvfølgelig en herlig buesalong på babord side! Nå som tida strekker til er dette et prosjekt jeg kunne tenkt meg å gyve løs på, det blir bare så mye enklere hvis noen har gjort det før! Finnes innredningen til 950 å få kjøpt ferdig uten båten rundt?? Har noen tilgang på tegninger? ser for meg å eventuellt skifte all innredning "ute". Svoger er båtbygger og møbelsnekker, men ønsker ikke å måtte belaste han med alt for mye hvis jeg ikke må! Håper noen kan komme med innspill og tips. I tillegg ønsker jeg info om noen har satt på flaps bak og om de har positive erfaringer med dette og om noen har satt på "steglister" for å begrense sjøsprøyten, var i kontakt med en her på BP som hadde gjort det på en båt han hadde tidligere, men han hadde hverken bilder eller skisse av steglistene!

Puh, detta ble kanskje mye, men jeg henvender meg igjen til forumet for god hjelp!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...