Jump to content

Frakt av båt Arendal til Trondheim

eduus

Recommended Posts

Heisann

Jeg har solgt båten min og den skal fraktes fra arendal til trondheim. Lurer på om noen har peiling på billigste måte å få dette til på. Har vært i kontakt med noen selskaper og har fått priser på rundt 40.000, noe jeg synes er skammelig dyrt.

Båten er en 26 fots grimsøy, så det er ikke store karen som skal oppover.

Håper noen har noen gode forslag!

Mvh, Erik

Arendal har et transportfirma som heter Midtstøl Transport som jeg har brukt til å frakte min Nidelv 26 fra Arendal til Bergen for kr 15.000. Båten er veldig lik i størrelsen som din så det burde gå greit på en lastebil. Jeg vil tippe at kostnaden vil komme på rundt kr 20.000 da strekningen er litt lenger.

Se websiden: http://www.midtstoel.no/

Lykke til :fishing: .

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Sjekk også med Holvik transport om de skal kjøre en garasje opp dit men mangler full bil. Båten din får jo plass på hengeren evt. (planhenger).

Muligens også et alternativ å ta den opp til Oslo og sette den på toget der? (Går tog til Trondheim fra Oslo ?)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du kan jo ringe å spørre Namsos varetaxi og høre.. De kjører tur-retur Oslo - trondheim - Namsos opp til flere ganger i uken. Men de har for det meste skapbilder tror jeg, som kan være et minus! Men for all del, de er reale etter min mening, ambefaler å ringe å spørre, de vet sikkert av noen som kjører med åpen henger ellers også...

www.namsosvaretaxi.no

Da har jeg forhørt meg litt og stoa transport har ikke store nok biler. De mente at Bring var det beste og rimeligste alternativet.

Må si at jeg er litt sjokkert over prisene, men er kanskje ikke annet å regne med når det blir såpass langt.

Kommer til å sjekke litt videre de nærmeste dagene, så er det noen med flere alternativer/forslag så mottas disse med takk...

Mvh, Erik

Jeg fraktet en Fjord 24 weekender fra Grimstad til Trøndelag for 8 år siden, og fikk da en kanonpris med en dansk fraktebåt som jeg nå ikke klarer å huske navnet på. Prisen var den gang det halve av hva Nor-Lines skulle ha fra Kr.sand. Jeg mener å huske at det var skibsekspeditøren i Grimstad som formidlet frakten. Båten ble heist og låret rett på sjøen, og frakten gikk helt fint. Du kan jo spørre i Grimstad sånn for sikkerhets skyld. Jeg mener å ha sett denne fraktebåten i fart her på trøndelagskysten enda.

Jeg fraktet en Fjord 24 weekender fra Grimstad til Trøndelag for 8 år siden, og fikk da en kanonpris med en dansk fraktebåt som jeg nå ikke klarer å huske navnet på. Prisen var den gang det halve av hva Nor-Lines skulle ha fra Kr.sand. Jeg mener å huske at det var skibsekspeditøren i Grimstad som formidlet frakten. Båten ble heist og låret rett på sjøen, og frakten gikk helt fint. Du kan jo spørre i Grimstad sånn for sikkerhets skyld. Jeg mener å ha sett denne fraktebåten i fart her på trøndelagskysten enda.

Da bør båten være i kjørbar stand, noe den ikke er....Burde nok satse på bil dør til dør

Vel en båt kan også lastes og losses fra kai...

Kom forresten på skipsnavnet, skuta het SCANFJELL.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...