eduus Startet 10.Mai.2010 Del på Facebook Startet 10.Mai.2010 Heisann Jeg har solgt båten min og den skal fraktes fra arendal til trondheim. Lurer på om noen har peiling på billigste måte å få dette til på. Har vært i kontakt med noen selskaper og har fått priser på rundt 40.000, noe jeg synes er skammelig dyrt. Båten er en 26 fots grimsøy, så det er ikke store karen som skal oppover. Håper noen har noen gode forslag! Mvh, Erik Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Det er da vann helt frem til Bartebyen. Kanskje noen vil ta på seg en langtur ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Link Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Nor-Cargo eller lignende frakter den kansje med båt oppover dit. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
trebåteier Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Nor-Cargo finnes ikke mer :-) Bring Logistics heter dette idag. Du kan prøve BCT i Bergen. De fixer det meste Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
trebåteier Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Muligens Eimship kan ta den med fra ett sted i nærheten, Norlines er meget dyre iallefall. Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
trebåteier Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Sorry for tytet, men har du må på båten så skal vi se hva som brukes til en slik transport Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
eduus Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Lengde(fot) 26 Lengde(cm) 792 Bredde 280 Båten er ikke i kjørbar stand, og kan derfor ikke kjøres opp kysten. Er vel også en litt lang tur, så sant man ikke skal bruke hele juli på turen... Takker for hjelp og skal sjekke ut hva som lønner seg. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Arendal har et transportfirma som heter Midtstøl Transport som jeg har brukt til å frakte min Nidelv 26 fra Arendal til Bergen for kr 15.000. Båten er veldig lik i størrelsen som din så det burde gå greit på en lastebil. Jeg vil tippe at kostnaden vil komme på rundt kr 20.000 da strekningen er litt lenger. Se websiden: http://www.midtstoel.no/ Lykke til . Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Sjekk også med Holvik transport om de skal kjøre en garasje opp dit men mangler full bil. Båten din får jo plass på hengeren evt. (planhenger). Muligens også et alternativ å ta den opp til Oslo og sette den på toget der? (Går tog til Trondheim fra Oslo ?) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
TPBS-277 Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Ring Stoa Transport A/S.De har biler dagelig til Trondheim.TLF:97056700 Jan Olav Gjesdal Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Du kan jo ringe å spørre Namsos varetaxi og høre.. De kjører tur-retur Oslo - trondheim - Namsos opp til flere ganger i uken. Men de har for det meste skapbilder tror jeg, som kan være et minus! Men for all del, de er reale etter min mening, ambefaler å ringe å spørre, de vet sikkert av noen som kjører med åpen henger ellers også... www.namsosvaretaxi.no Sitér dette innlegget Link to post
eduus Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Da har jeg forhørt meg litt og stoa transport har ikke store nok biler. De mente at Bring var det beste og rimeligste alternativet. Må si at jeg er litt sjokkert over prisene, men er kanskje ikke annet å regne med når det blir såpass langt. Kommer til å sjekke litt videre de nærmeste dagene, så er det noen med flere alternativer/forslag så mottas disse med takk... Mvh, Erik Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Jeg fraktet en Fjord 24 weekender fra Grimstad til Trøndelag for 8 år siden, og fikk da en kanonpris med en dansk fraktebåt som jeg nå ikke klarer å huske navnet på. Prisen var den gang det halve av hva Nor-Lines skulle ha fra Kr.sand. Jeg mener å huske at det var skibsekspeditøren i Grimstad som formidlet frakten. Båten ble heist og låret rett på sjøen, og frakten gikk helt fint. Du kan jo spørre i Grimstad sånn for sikkerhets skyld. Jeg mener å ha sett denne fraktebåten i fart her på trøndelagskysten enda. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Båten ble heist og låret rett på sjøen, og frakten gikk helt fint. Da bør båten være i kjørbar stand, noe den ikke er....Burde nok satse på bil dør til dør Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Petterøe Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Jeg fraktet en Fjord 24 weekender fra Grimstad til Trøndelag for 8 år siden, og fikk da en kanonpris med en dansk fraktebåt som jeg nå ikke klarer å huske navnet på. Prisen var den gang det halve av hva Nor-Lines skulle ha fra Kr.sand. Jeg mener å huske at det var skibsekspeditøren i Grimstad som formidlet frakten. Båten ble heist og låret rett på sjøen, og frakten gikk helt fint. Du kan jo spørre i Grimstad sånn for sikkerhets skyld. Jeg mener å ha sett denne fraktebåten i fart her på trøndelagskysten enda. Da bør båten være i kjørbar stand, noe den ikke er....Burde nok satse på bil dør til dør Vel en båt kan også lastes og losses fra kai... Kom forresten på skipsnavnet, skuta het SCANFJELL. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Hør med Werdal transport på Byremo, tlf 38281222. Der treffer du Kai Werdal. Det hender de har biler som går den veien. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Hvis du søker etter tidligere tråder så finner du navn på en båt som kan ta med deg båten din oppover (så sant den flyter og kan heises opp). Ellers burde det være mulig og finne lastebiler som kan ta dette rimeligere en de prisene du har fått. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Finn Eriksen,Kran og transport,Drøbak fraktet 36 ft båt 11 tonn fra Oslo til Nordmøre i fjor for 20.000.Alle var fornøyde ! Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.