Jump to content

Volvo Penta D6 lekkasje vannpumpe


Kildal

Recommended Posts

lekkasjen er hvor du kan skimte asklingen, dvs innenfor impeller, tar opp båten over helga for å ta full service, tenkte å spyle litt med ferskvann og ta en motorvask. Har du noen anbefaling på stoff som hindrer rust og beskytter motor og andre deler.

Jeg har båten liggende ute hel året, har varme og en skikkelig avfukter F-dry som holder luftfuktigheten svært lav.

Link to post
Share on other sites

om du er lojal mot VP så lurer jeg på om de har en egen spray for å beskytte motoren. Tror også det har vært snakket her om 6-66 spray ( ikke 5-56) som er ment for marint bruk. Kommer ikke på noe annet bestem merke i farta, men søk litt her på forumet, så finnes det et utall tråder om dette. Samt at andre sikkert kommer med noen innspill her..

Hadde selv en liten lekasje i underkant av lokket man skrur av for å komme til impelleren. Byttet o-ring og tørket av flatene, så ble det tett. Men sjøvann som har lekket /dryppet har forårsaket overflaterust på fremre BB motorlabb og litt på selve godset på motoren. Så jeg må gjøre denne jobben jeg også. Tenke å klippe opp en gammel håndduk og fuktete denne godt, tørke mange ganger, så eventuelt pusse av litt overflaterust og sette inn med beskyttende olje. Overflaterust på godset tar jeg ved å pusse lett ned, avfette og male med volovgrønn farge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...