btor Startet 21.August.2004 Del på Facebook Startet 21.August.2004 Hei, Vindskjermen på snekka vår er skrudd fast til glassfibertaket i kahytta med plateskruer (karosseriskruer). Når jeg tar ned innertaket inne ser jeg i spissen på disse skruene og de er begynt å ruste. Dermed lekker det litt vann inn når det regner og innertaket blir fuktig. Hva gjør jeg med dette for å få det tett og at det varer lengst mulig...? Jeg bytter selvsagt ut skruene med syrefaste, men det tetter jo ikke lekkasjen.... takk for tips Tor Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Litt sikaflex i skrue hullene vil jeg tro hjelper. Kan ikke tenke meg det er så mye vann som kommer inn med skruene så litt sikaflex gjør nok susen. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Enig med Scand_550, men jobben må gjøres fra utsiden av skroget/kabinen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Fantino Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Sikaflex funker sikkert det. Jeg har med hell brukt PL400 lim på plateskruer som løsner, da dette sørger for at de sitter i tillegg. Er skruene løse? I så fall ville jeg brukt PL400. Hvis de sitter godt ville jeg ikke rørt de, da plateskruer i GRP har en tendens til å sitte dårligere og dårligere for hver gang de skrus inn og ut. Hva med "crack sealer" eller lignende produkter som brukes til å tette småsprekker? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.