GlennIversen Startet 11.Mai.2010 Del på Facebook Startet 11.Mai.2010 Hei Jeg har hatt en gammel Evinrude motor liggenes i kjelleren noen år nå, denne ble plukket sammen med litt møbler sammen med ett dødsbo for ca 7-8år siden. Årsmoddel og størelse er jeg noe usikker på siden denne mangler motordeksel og ID-platen på siden av stammen. Men ut i fra delenummeret og fasongen tipper jeg at det er en 6 eller 9,9 hk siden jeg har søkt meg frem til disse motorene på nettet, årsmoddel ca 84-86. Skiftet impeller, plugger og startsnor, byttet gearolje før jeg prøvde å starte den. 4 drag i snora og motoren gikk klokkerent i balja ute på gårdsplassen. Så da kommer problemet, for denne motoren hadde jeg nå tenkt å sette på pioneerjolla til poden og la han bruke denne, men NSSR nekter å la meg registrere denne motoren siden jeg ikke kan dokumentere noe som helst av fra denne motoren, hverken eier eller kjøp. PGA forsikringen så hadde det vært greit å registrere denne men det fikk jeg ikke gitt. Noen som har noen gode råd på hvordan dette kan la seg gjøre?? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Poseidon Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 ......PGA forsikringen så hadde det vært greit å registrere denne men det fikk jeg ikke gitt...... Har det egentlig noen hensikt å forsikre denne? Hverken båt eller motor har vel så stor verdi at det representerer noe vesenlig tap om de skulle ødelegges, stjeles eller forsvinne på annen måte? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
GlennIversen Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Verdi eller ikke, så mener jeg det er greit å forsikre mine ting. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Frivakten Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Du kan vel beholde jolla registrert uten motor. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Loff Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Merkelig politikk å forsikre alt uansett verdi, poenget er jo å kun forsikre det man ikke har råd til å miste.. Men for all del Sitér dette innlegget Trøndelag Link to post
norflyer Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 tror heller jeg hadde satt "forsikringpremien" inn på en konto for å kjøpe noe nytt hvis det skulle skje at det forsvant. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Mulig det snakkes forbi hverandre her mht. å forsikre verdier eller lå poden kjøre uforsikret (ansvar/kasko)? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Poseidon Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Verdi eller ikke, så mener jeg det er greit å forsikre mine ting. Den logikken fikk jeg ikke helt tak i.... Men du kan sikkert forklare nærmere hva du mener? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skipper-skuteløs Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Uten serienr er du litt ute og kjøre...mulig å finne årsmod dersom du har modellnr på den...har du flaks står det på en slags "medaljong" i blokka, den har i tilfelle størrelse som et kronestykke. I noen tilfeller står modellnr der. Men tviler på at det hjelper så lenge du ikke kan dokumentere eierskapet. Finnes det ikke andre småbåtregistre enn NSSR da? (selv om dem også på mest godt og litt vondt mest sannsynlig krever dokumentasjon av eierskap). Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.