Jump to content

F.I.V.H ønsker økte avgifter

PiperBill

Recommended Posts

Å farsken, er det DET den kalles? :yesnod::lol: :lol: Da tror jeg ikke jeg passer inn der..... :lol:

Kanskje vi skulle spleiset på et medlemskap til deg der, og så kan vi få litt inside-info... F.eks. om de VIRKELIG har fremtiden i sine hender...

(men kom ikke tilbake med skitne hender nå da...) :lol: :lol: :lol:

mvh

harBayliner

Du har nok hatt "fremtiden" i hånden du også, thor... :lol: :lol: :lol:

mvh

harBayliner

Værste jeg har hørt!!!Det der er Ørnhilds jobb :lol: :lol: :yesnod:

Jeg blir bare litt oppgitt over tankegangen som jeg tror ligger bak her.Alt var jo mye mye bedre under krigen. Hvilken krig det snakkes om vet jeg ikke helt riktig da :lol:

Er man så bekymret for fremtiden så får en stimulere ny og mere miljøvennlig teknologi da. Det er en veldig rar løsning å prøve å skru tiden tilbake. Ikke var de noe mere miljøvennlige da heller. Tvert om vil jeg si etter å ha ryddet opp utenfor min salige bestefars gamle brygge. Å hutte meg tu,der så det IKKE pent ut. Jeg tror ikke alt var så mye bedre  før,jeg tror vi er mye mere miljøvennlige enn våre foreldre og besteforeldre. Men bedre kan vi bli.

Se på høllet i ozonlaget det eksisterte ikke,eller var ikke til bekymring,før amerikanerene stoppet romferge programmet første gang. Når pengene stoppet og forskerene hadde lite å gjøre så var det et hendig problem å komme opp med :drink:

Du har ikke vært på slepp tror jeg? Der får hoppene kjørt seg. Avsporing nok,denne tråden burde vært flettet inn i den om gårsdagens motorteknologi. Jeg tror ikke løsning er høyere hk avgift eller drifvstoffavgifter. Men mere avansert motorteknologi er en vei å gå for å redusere skadevirkninger i forbindelse med bruk av fossilt brennstoff. Min nye motor kan brenne det meste,men det jeg får i pumpa er no gammalt møl som gjør at motoren ikke forurenser så lite som den kan gjøre. Det burde vært en sak for Fremtiden i Våre hender.

Teknologien er her-byråkratene gjør at vi ikke får utnyttet den fullt ut.

Til baat-guru:

1. Jeg har ingen tro på at motorbåtfolket ville stille solidarisk opp dersom det var snakk om å innføre en eller annen form for regel som berørte seilbåter negativt. Tror tvert imot mange ville  være svært så fornøyde med å slippe å ta hensyn til disse hersens seilbåtene.

2. Jeg tilhører ikke den kategorien som føler meg flådd av staten. Om naboen føler seg flådd er det hans problem.

3. Jeg har ikke sagt at jeg støtter forslaget.

Til baat-guru:

1. Jeg har ingen tro på at motorbåtfolket ville stille solidarisk opp dersom det var snakk om å innføre en eller annen form for regel som berørte seilbåter negativt. Tror tvert imot mange ville  være svært så fornøyde med å slippe å ta hensyn til disse hersens seilbåtene.

OK, det er vel kanskje dette som er problemet da? At ulike grupper skal stå mot hverandre?

Hardt å ha motorseiler gitt, man blir jo venneløs

:yesnod:

Dessverre så tror jeg Lasse har litt rett i pkt. nr 1. Men det vil nok bli samme greia hvis det kom en lov som slo veldig negativt ut for motorbåt eiere. Lurer litt på hvorfor vi er sånne navlebeskuere?

Vi er jo interessert i samme sak,men nærmer oss den i forskjellige farkoster. Hva feiler det motorbåt og seilbåtfolket,siden de ikke kan enes?

Solidaritet står desverre ikke særlig høyt i dagens samfunn. Vi blir stadig mer egoistiske, og i dette spørmålet er det veldig fristende å innta en egoistisk holdning.

Hei Lasse  :yesnod:

Nemlig! Det er solidaritet det dreier seg om!  :yesnod: Derfor er den overordnede målsettingen for KNBF å bidra til et best mulig båtliv for så mange som mulig. Både seilere og motorbåtfolk er ute på det samme havet og er avhengig av de samme rammebetingelsene for å ha et trivelig og givende båtliv! Derfor er det viktig å ha en felles interesseorganisasjon for alle båtfolk. At ikke alle er enig med oss i alt, må vi bare leve med.

Hilsen Syvert  :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Jeg synes at FIVH ikke ser særlig lengre en skotuppene sine, for å skulle være så "global". De sitter å ser på utviklingen i et pressområde som heter indre Oslofjord, som hvert eneste år har en økt befolkningsvekst. Det er klart at det vil stadig bli flere båter på vannet der. Men de har jo ikke filla anelse om hva som skjer i resten av landet. Her oppe hvor jeg bor så har det blitt færre båter, kanskje de båtene tøffer rundt i Oslofjorden fordi folk har flyttet dit.

Så jeg må si at for min del synes jeg at jeg betaler mer en nok skatter og avgifter som det er. I tillegg er de såkalte miljøavgiftene ikke øremerkede til miljøformål. Det vil si at de blir brukt på andre ting. Dermed er det ingen miljøavgift, bare en ekstra skatt. Og det mener jeg, helt uten å være FrP'er... :wink:

Jeg tror at FIVH må innse at bilen og båten er kommet for å bli. Jeg vet ikke hvilket bakgrunn Steinar Lem kommer fra, men jeg tror ikke at den jevne nordmann har for mye av alt. Og jeg gidder ikke betale for at 5% av landets befolkning muligens er så rike at de har et vannvittig forbruk i forhold til de 95% vanlige lønnsmottakerne.

Nei, det er nok bare ny og stadig mer miljøvennlig teknologi som vil hjelpe, vil blir nok ikke å gå tilbake til hest og vogn. Det er vel nummeret før det blir innført vindavgift på seilbåter også.. :lol: :lol:

Nei, pakk Steinar Lem og FIVH avgårde til Hollywood sammen med resten av de rike miljøpopulistene, så kan de sitte der å tute med ulver og fri Willy. USA trenger det kanskje, de står jo for 25% av all forurensing i verden, og vi her på berget skal være best i klassen og betale for oppryddinga.. :lol:  :rolleyes:

Så kan de fise rundt med 3x250hk bak på hekken........og redde hval.. :lol::cool::lol:

Tilbake til et punkt som flere har har kommentert, men som jeg enda ikke har sett en GOD forklaring på:

HVORFOR skal det være avgift på bensin til fritidsbåt, men ikke på diesel ?  Vi hadde jo satt mest pris på om de tok vekk avgiften på bensin til båt i steden for å legge avgift på diesel, men det er da i alle fall helt feil at det er en slik forskjellsbehandling.....?

Dette ligger nok i det faktum at den avgiftsfrie dieselen ikke er tiltenkt fritidsflåten, men de mindre yrkesbåtene (samt anleggsmaskiner og ørten andre ting som ikke forurenser når de brenner diesel i motsetning til biler som forurenser  :rolleyes:). Men så er det så vanskelig å passe på at det går rett for seg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...