mercury Startet 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2010 noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal unngå å få så mye dugg på vinduene i båten min? Var en liten tur utpå igår kveld og så ingen verdens ting.. Rått i lufta osv ble en dårlig kombo:( Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 det beste og vedvarende problemløsninga er vel å montere varmluftskanaler som blåser luft...slik som du har i bilen din :) Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Vask vinduene med steeeeeerk zalovann - tørk så blankt/rent. Dette reduserer duggproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Som Terron sier. Ta ren zalo og gni ruta rein Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 I en annen tråd : https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=68029 blir såpe på vinduene i båt nærmest "bannlyst". Må en enten velge mellom skjoldete eller duggete vinduer, eller finnes det noe vidundermiddel som hjelper for begge problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Det beste er en vifte Vist du finner deg en gammal bil på bossfyllingen eller lignene, så ta og skru ut viften oppå dasjbordet, og monter den i båten, den går jo på 12v, og det har jo du i båten Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
enter4u Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 En ting jeg bruker på badespeilet er barberskum. Tørk det av med papir og det dugger ikke på et par uker Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Tror alt som legger igjen fett som en tynn hinne til en viss grad vil hindre dugg, men vinduene får som regel et hvitaktig skjær. Da jeg hadde kalesjebåt (aldri mer, her i sørvest..) så ble jeg lei av hvitskjæret og tok i stedet og gnidde rutene i vindskjermen gullrene med tørkepapir og rødsprit. Syntes det funket best av alt. Ikke tryllemiddel det heller, men med en gløtt bakerst i kalesja på hver side som skapte litt gjennomstrømning av luft var det mulig å se ut - også i regnvær. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Er Matolje en ide? Margarin smør? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
tom-ass Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Ei vanlig vifte som dette har hjulpet meg flere ganger! http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/.../Elvifte-12-V1/ Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
jernkjøl Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Har brukt et produkt som heter Rainclear. Fås kjøpt på noen bensinstasjoner eller bilrekvisitabutikker. Synes det har fungert bra, og du får ikke den samme solrefleksjonen i vinduene ved sol som ved Zalo. Sitér dette innlegget Link to post
ksnes Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Salmiakk er tingen... Bruker det både i bilen og båten... Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Biltemas glass polish virker bra både på inn og utside av vindu. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Jeg pleier å ha en fire-fem telys stående ved vinduene i fuktig vær. Det fjerner nok av duggen til at jeg ser det jeg trenger i 7 knops fart. "Fattigmanns defroster"... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
DuikerMan Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Zalo, Zalo, Zalo, Zalo, Zalo...fåes kjøpt i butikk...just add a wet cloth wirh Zalo on ya window...and voops....no dogg (dugg) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.