Brutus Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Nå har jeg grønn-Bosch, Makita og en noen år gammel Panasonic. Ene Boschen er grønn hobbykvalitet (PSR-LI2) levert med 2stykk Lithium-ION 14,4V batteri som jeg kjøpte for å spare meg 17 mil kjøring, for å hente gjenglemt verktøy hjemmefra. Den imponerer faktisk litt, for jeg skrudde sammen 18kvm terasse pluss hulltaking til stikk og brytere på hytta. Og den virker som bare det.Den kostet 1199.- på tilbud (drill,koffert, lader og 2 li-ion batt.), til sammenligning koster ett batteri til Panasonicen over 1400 kroner. Så er du proff eller verktøyfreak: Makita , Panasonic, Festo osv. Er du pragmatisk av deg og ikke bruker verktøy i proffsammenheng 5 dager i uken, så holder faktisk en "grønning" veldig bra, fordi den er skitbillig og leveres med to batterier nå. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Jeg kjøpte en av de grønne boshene, den røk ganske kjapt når jeg skulle ha inn en 100mm treskrue. Men den ble reparert på garantien og har skrudd mange skruer siden dengang. Grei nok til skruing og litt lett borring i myke materialer. Men noe svak nå og da. Det som er kjekt med denne hobbyserien er jo at de feks selger kantklipper som går på samme batteriet. Har ikke sjekket men de har kanskje flere mer hage/hobby greier i samme batteriserien. En hekkesaks kunne jeg tenkt meg. Noen som tror jeg har bosh batteridrevet kantklipper? Yepp, og da har man plutselig tre batterier :-) Men de burde hatt noen batterier med flere Amphere som passet. Ved ordentlig bruk går man tom relativt snart. -------------------- Et digert minus er at det er hakke faen krøkkete å bytte batteri når man må holde inne en tung knott i motsatt regning av det man skal dra batteriet av. Har løst det med å holde knotten og kakke batteriet i noe slik at det kommer på gli. Men over tid vil det vel kunne kverke batteriene. Med feks slitne og kalde hender er denne patenten helt umulig i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Nå har jeg brukt mye av både DeWalt, Elu og B&D ...og at dette er "samme greia" stiller jeg meg riiiimelig uforstående til. Ikke ser de like ut, ikke fungerer de likt og ikke oppleves de like ...men ja, det er definitivt ulik kvalitet ;) Elu er forresten oppskrytt ...det koster mer enn det smaker. Klart de føles og oppleves forskjellig. Black&Decker, DeWalt, og Elu er laget på samme fabrikk, men det er 3 forskjellige "kvaliteter" om du skjønner hva jeg mener. B&D, billigst, DeWalt, dyrere, og Elu er dyrest. Kvaliteten følger prisen :) før kunne man bruke batterier og ladere om hverandre med små modifikasjoner på batteriene. Jeg har en Elu maskin som jeg både har Elu batteri til, DeWalt batteri, og B&D, alle passer. Det kule med Elu som ikke alle vet er at på noen modeller kan man enkelt fjerne hele spindelen og sette en bits rett inn. Maskinen blir en god del kortere, og lettere. Ganske snasent. Nå har jeg noen Hitachimaskiner og en Bosch, samt en liten søt B&D som har Lithumbatterier. Bosch og B&D maskinene bruker jeg omtrent aldri, kun litt hjemme. På hytta og ellers bruker jeg Hitachi :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Servicemannen Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Har vi ikke noen til å overbevise oss om at en billig Black&Decker er tingen? Eller har vi ingen flyvende salgskonsulent her Jeg bare måtte... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Brodern Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Alt til sitt bruk :) B&D er fine maskiner til sitt bruk det. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
maskinslusken Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Helt enig med Brumm, har samme erfaring som deg, skrua 28 mm terasse-bord så det susa etter. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 B&D, billigst, DeWalt, dyrere, og Elu er dyrest. Kvaliteten følger prisen :) Jeg var overbevist om at Elu ikke eksisterte som varemerke lenger, i alle fall ikke på det norske markedet ?? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Brodern Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Kan godt hende Elu er borte. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
lippert Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 (redigert) Drill nr. 2, Hitachi momenttrekker, et råskinn når det gjelder å skru. Her kan dere se noen årsaker til at jeg helt enig med Camor. http://www.klikk.no/...ticle404974.ece Redigert 14.Mai.2010 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
ahamm Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Har vi ikke noen til å overbevise oss om at en billig Black&Decker er tingen? Den kan jeg ta! Dro rundt og vimsa for å kjøpe meg en skikkelig drill for et par år siden. Det skulle være Lithium batteri og liten og lett. Ble bare mer og mer oppgitt for hver sjappe jeg var innom, klarte ikke bestemme meg. På slutten av dagen var jeg innom coop for å handle mat. Der lå en B&D til 299,- tok den med hjem og den har nå holdt til 20kvm vedbod, endel terasse og nytt inngansparti på huset. Skrudd mye 100mm skruer og sikkert tusener av 45mm terasseskruer (er ikke en spiker i de to nevnte bygg, kun skruer). Men stor, stygg og tung er den Har dog ikke peiling på om de kan leverer sånne fancy multiverktøy Men neste gang blir det en sånn pakke løsning som trådstarter gikk for. (Naboen, som er snekker, mobber B&Den min ) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
SeaMerlin Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Elu finnes ikke på markedet lenger, Elu og Dewalt var et og samme produkt, helt identisk! Det som het Elu i europa het Dewalt i amerika og asia. Dewalt er eid av Black&Decker konsernet. Det er ett Black&Decker produkt i DeWalt sortimentet, og det er......varmluftpistolen. Hvis man vil ha det beste av alt verktøy, må man nok velge produkter fra mange av de kjente leverandørene! Vinelsliper fra Bosch, sirkelsag fra Festool, Overfres fra DeWalt, polermaskin fra Makita, osv osv. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Når det gjelder dei merkene du nevner så er smaken som baken. Her får en bra verktøy bare en ikkje kjøper den simpleste varianten. Det som er vert og ha med er chuck som kan ta opptil 13mm borer og 2 batterier. Jeg har Dewalt hjemme og er fornøyd med det. På arbeid har vi blå Bosch og det funker bra det og. Pris og kvalitet henger sammen på disse produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 (redigert) Kjøpte Dewalt 18v kombo kit pakke i 9 deler i fjor fra usa. Laderen er 110v så jeg måtte kjøpe en omformer fra clas olson til 200 kr. Har brukt settet mye og er veldig fornøyd. Alt kom på 7000kr med frakt og moms. sirkelsag,stikksag,vinkelsliper,muttertrekker,liten muttertrekker med bits,bajonettsag,boremaskin med slag. en liten hendig fresemaskin. lykt og 2 batterier med lader. Ser helt likt ut som det som selges i Norge. Har brukt Festool. synes det er råbra med alt som fins av tilleggsutstyr. Men det er litt dyrt til privat bruk. Redigert 16.Mai.2010 av Keiko123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.