mateco Startet 11.Mai.2010 Del på Facebook Startet 11.Mai.2010 Heisann, vil bare komme med et lite tips! Vi var på båttur i helga og ble imponert av noen imiterte te-lys som et hyggelig par hadde om bord i sin båt. Jeg var overbevist på at de hadde et vanlig te-lys i sitt glass, men der tok jeg jammen feil (igjen)!! Philips G369 IMAGEO LED candle 3 pk. Lysene var LED lys, og de ”levde” og ”blafret” som vanlige talge-lys. Dessuten var lyset meget varmt og lampene lyste godt! Må da være kjempesmart for båtfolk med små barn og dyr om bord. Lysene kan ikke skade da de ikke blir varme. Lysene lades induktivt ved at de settes i en medfølgende lade stasjon. Iflg. Opplysninger hos Fakkelmann.no så varer lyset i ca.20 timer etter oppladning. Lysene aktiveres/de-aktiveres ved at de vippes 90 grader. Ingen bryter, ingen åpne kontaktpunkt. Ble så ivrig da jeg kom hjem at jeg bare måtte finne de hos en nett-handler. Beste pris jeg fant var hos PixMania.com (kr.245,- + frakt). Bestilte like godt 2 pakker !! Løp og Kjøp !! Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
grønningen Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 genialt:), har bestilt Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
litt peiling Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Romantisk....sier kona Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Bare en liten tilleggs opplysning! Hos Euronics får man handlet ekstra lys for kr 98,- Man kan dermed ha flere lys i live på samme laderen ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
LykkelitenIV Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Stilig Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sjørøveren Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Disse bruker vi her ute på Valhall plattformen i Nordsjøen. Fungerer fint, og ligner godt på telys. Mange som har vært her som ikke har lagt merke til at det er elektriske lys. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 (redigert) Bare en liten tilleggs opplysning! Hos Euronics får man handlet ekstra lys for kr 98,- Man kan dermed ha flere lys i live på samme laderen ! Bjørn Takk for info, jeg har også bestillt, tok to sett hos PixMania, det blir langt billigere enn å kjøpe 3 xtra lamper :-) Blir koselig med slikt no lys i Ørnen, ved siden av oljelampa! Redigert 12.Mai.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 Idag kom lysa i posten ! Nå står de for lading! Skal lades minst 12 timer før bruk, dvs ferdigladet i natt kl.01:00 Åpna begge pakkene og lader alle 6 lysa samtidig! Den ene laderen til bruk i heimen, den andre ombord! En hyggelig oppdagelse var at laderen benytter 12 VDC hvilket betyr at den kan benyttes direkte på 12 V systemet ombord! En annen stor fordel er at laderen har innebygget "timer" som bryter ladningen etter 12 timer. Det betyr at laderen ikke forbruker etter hver oppladning men slår seg av selv. En knapp midt på laderen re-setter ladning for nye 12 timer. Iflg. bruksanvisning: Lader-forbruk 12 VDC 0,5 A Lys-tid etter ladning ca. 24 timer Antall lade sykluser uten at lyset, eller lystid reduseres, er ca. 500. Deretter minker lysenes lystid. Etter ca 1000 ladesykluser er lysene "utbrente". Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
sjøman Svart 20.Mai.2010 Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 Kjempegreier!!!! har bestilt jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 Mine kom også i dag, enda finere i virkeligheten enn bildene viser. Og ganske så genialt at de kan lades fra 12V også ! Så takk igjen for tipset Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2010 Bare må få utrykke min begeistring for disse lysa etter fler måneders bruk! Helt suveren og har en lysstyrke så behagelig og "kos" at hele interiør opplevelses lyst og hjemmekoseligt. Opplevelsen i båten blir avslappet og rolig. De blafrer og gir et tilnærmet perfekt stemninglys uten å kunne skape en potensiell brannkilde! En av de bedre interiørmessige investeringer jeg har gjort!! Er MEGET godt fornøyd, og ANBEFALLES til alle som ønsker ufarlige "stemningslys" ombord! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Dessuten var lyset meget varmt og lampene lyste godt! Lysene kan ikke skade da de ikke blir varme. Ikke for og pirke. men? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
mateco Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Ikke for og pirke. men? Vel, nå jeg skriver slik jeg gjør så kan det nok misforståes ! Jeg mener selvsagt varmt-lys dvs. et lys som visuelt sett varmer! Et LED-lys vil jo ikke avgi noe særlig varme! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Hehe, Men då forsto jeg en god del bedre! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 praktisk? ja, vakker nei Hmmm, typisk norsk å ha en mening uten å ha sett dem i virkeligheten? De er faktisk ganske pene, vi har dem både i båten og på terrassen hjemme, de står ikke no tilbake for vanlige telys, og så slukker de heller ikke i vindtrekk. jeg kjøpte dem etter å ha sett første post her i tråden, ikke fordi jeg trodde de skulle være så pene men fordi de er praktiske ombord, men etter å ha fått dem bestillte vi 2 sett til terrassen, nettopp fordi de er pene. Men vi har kanskje forskjellig syn på hva som er pent, det kan forklare mye. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Jeg er veldig svak for duppeditter....men ærlig talt! Her går grensen Kommer aldri i min båt Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Jeg er veldig svak for duppeditter....men ærlig talt! Her går grensen Kommer aldri i min båt he he, skjønner at jeg må ta et bilde for å vise dem ombord, [ombord i et smykke av en trebåt :-) ] Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 21.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2011 Et lite stemningsbilde fra Hopsjøbrygga (Hitra) tatt en stille kveldsstund en gang i Oktober. De nevnte LED lysa som eneste lyskilde i kabinen! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.