KSE Startet 11.Mai.2010 Del på Facebook Startet 11.Mai.2010 Etter jeg byttet ut VPAQ145 (R4) med AQ260 (V8) dras baugen på båten VELDIG mot babord. Har høyregående propell på et VP280 drev. Regner med det er normalt og kommer som følge av nok(...) krefter i maskineriet. Men dette skal kanskje kunne justeres med finnen på drevet(?) Spørsmålet er hvor mye/ hvor mange grader finnen skal dreies. Har ikke prøvd meg fram enda. Hadde vært glimrende hvis noen her hadde erfaring med dette (også)? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 (redigert) hvilken retning og styrke det draes er avhengig av trimvinkel. ja og høyde men den er nå fast i dette tilfellet.. Ville forresten trodd det var til høyre den dro eg om du har en høyregående Redigert 11.Mai.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Trimvinkel er mer eller mindre fast. har ikke powertrim, men kan jo "trimme" manuelt da... Er det noe å hente her? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Iflg lektyren så vil den dra til venstre når uttrimmet for mye. Peker drevet litt opp nå eller står det på linje med båten? Veit når eg holdt på med dette påhengsgreierne så hadde høyde og vinkel veldig stor betydning i hvor mye det dro i rattet. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Tror drevet er nokså paralelt med akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Iflg lektyren så vil den dra til venstre når uttrimmet for mye. Høyregående propell drar akterspeilet mot styrbord, venstregående propell drar akterspeilet mot babord. Jeg håper å kunne kompansere dette med "styrefinnen" som henger over propellen på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 (redigert) høyregående propell vil svinge båten til høyre når trimmet inn eller nøytralt. Omvendt ved 'ut'trimming. Ja du kan justere med finnen men først burde du prøve å få redusert problemet der det oppstår. Når der ikkje er mer å hente kan du justere finnen. Redigert 11.Mai.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 (redigert) Akkurat. Takk, det skal jeg prøve. Men jeg tror jaggu jeg må bade for å få justert dette. Vannet holder 9-10 grader.... Mulig jeg drøyer det litt Redigert 11.Mai.2010 av KSE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 høyregående propell vil svinge båten til høyre når trimmet inn eller nøytralt. Omvendt ved 'ut'trimming.Ja du kan justere med finnen men først burde du prøve å få redusert problemet der det oppstår. Når der ikkje er mer å hente kan du justere finnen. Med båten mener du baugen på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Alt det er er avhengig av fleire faktorer kor høyde og vinkel bestemmer hvor det drar. Om du kjører i nøytral trim nå med så stor motor på så liten båt vil eg tro den graver seg ned med baugen. Flytt tiltepinnen ut et hakk og sjå hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Nei, jeg har ikke badet enda. men jeg har merket meg at pinnen nå står i det midtre av tre hull. Skal prøve å flytte den ut til ytterste hull senere i sommer. For det KAN virke som den graver seg litt ned i baugen. Jeg trenger i hvert fall ikke bruke flaps, for å si det sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.