daghb Startet 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2010 (redigert) Hei! Før ferien starter for alvor vil jeg gjerne utvide mitt prosjekt "Kart som viser mulighet for bunkring av drivstoff i Norge for småbåter". Tidligere har dette vært et kart som skulle dekke Mørekysten og nordover, men det er kanskje behov for noe tilsvarende i Norge og gjerne Sverige også for den saks skyld. Så - hvis du tar en titt på denne siden kan du se hva jeg snakker om. Og - om du vet om en plass som ikke er avmerket, eller har andre opplysninger om de stedene som allerede er avmerket, legg gjerne igjen et spor i denne tråden. Ting som vil hjelpe meg og de som skal orientere seg mellom bunkringsanleggene: * Navn på stedet * Gjerne GPS-koordinatene om du har disse tilgjengelige, eventuelt en god beskrivelse, adresse o.l. som kan hjelpe meg å sette "pilen på kartet" * Om det er bensin og/eller diesel * Om man kan fylle rett fra pumpe og over i båt eller eventuelt hvor langt drivstoffet må fraktes * Åpningstider * Tilgjengelig kortautomat * Kontaktinformasjon til driverne av stedet Priser og slikt legger du ikke inn her - bruk i stedet Drivstoffbørsen til dette! Redigert 11.Mai.2010 av daghb (see edit history) Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
bjorngb Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Går det an å legge inn markører selv? Ser ikke helt hvordan det foregår... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Kunne endelig ha merka av de eg kjenner til dersom eg viste korleis ja :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Laholm Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Har vi ikke allerede dekket dette behovet gjennom drifstoffbørsen? (7.24 pr liter i Osøyro i går) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
mons Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Hei Var oppover vestlandet i jula og fylte diesel etter behov. PÅ plotteren kan jeg be om drivstoff, og den viser de nærmeste med avstand og kurs. Svært overrasket over hvor mange steder det var på den turen. Tror det er en svær jobb å lage et dekkende kart over dette. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
C0ldFart Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Her er en link til Bensin/Diesel fra kortautomat ved Skarnsundet Link Sitér dette innlegget Link to post
SeaQueen Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 (redigert) her er også en Redigert 14.Juni.2011 av SeaQueen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Ting som vil hjelpe meg og de som skal orientere seg mellom bunkringsanleggene:* Navn på stedet* Gjerne GPS-koordinatene om du har disse tilgjengelige, eventuelt en god beskrivelse, adresse o.l. som kan hjelpe meg å sette "pilen på kartet"* Om det er bensin og/eller diesel* Om man kan fylle rett fra pumpe og over i båt eller eventuelt hvor langt drivstoffet må fraktes* Åpningstider* Tilgjengelig kortautomat* Kontaktinformasjon til driverne av stedetPriser og slikt legger du ikke inn her - bruk i stedet Drivstoffbørsen til dette! Det geniale her er at det er døgnåpent i praksis. Man drar kortet ved bilpumpene og velger pumpenummer ved marinaen. Anbefales. http://www.gulindex.no/o/Kilsund_Service_Og_Marina_AS/968242032 Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Prøvde meg på en lignende tråd for en tid tilbake! Ønsket å legge inn informasjonen som waypoints, med beskrivelse, i Open CPN. Desverre dårlig respons Håper du er heldigere med ditt prosjekt!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
TellusTellus Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Noen som vil lage en app om dette? Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Leftlaner Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Bumper denne gamle tråden. Linken i det første innlegget et super så lenge man holder til nord for Ålesund, men jeg skulle likt å hatt en oversikt over hvor man kan fylle bensin langs kysten i Bergensområdet / Hordaland.. Noen som vet om en slik oversikt finnes?? Sitér dette innlegget ------------------ 1968 Rana 16' ------------------ Link to post
-morten- Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Drivstoffbørsen er sikkert flott for dem som bor på de plassene dette oppdateres.. i SørTrøndelag og fjordene innover i Nordmøre er det veldig lite info å finne.. Jeg bruker Havenguiden til Båtmagasinet. den er gruppert fylkesvis og lett å orientere seg i. Det står ikke drivstoffpriser da, men det er ikke så interessant..I mitt området der jeg ferdes er det så få plasser at man er fornøyd om man finner fylling en plass.. Jeg kikka på det kartet og er usikker på om du får bensin på Eidestranda!? kan noen ev. bekrefte det. Tankanlegget på Hemnskjel i SørTrøndelag er fjernet.. var for dyrt å drifte sa de daglige lederne der sist jeg var der. Børøysund på Hitra og Hellandsjøen burde vært lagt til. Begge har kortpumpe med Diesel og Bensin. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) Her kan en legge inn havner som ikke er på kartet. Så denne blir så bra som du vil ha den. havneportalen.no Fritidshavner Industrihavner Fiskerihavner. http://www.bunkeroil...5BD6CF33995.pdf Havna.com Norske Gjestehavner og Naturhavner. Drivstoff i følge denne. http://www.havna.com/wip4/eidestranda/d.epl?id=186435 (Posisjon: N63 18.180 N - E008 32.296 E) Aure kommune, helt nord på Nordmøre, på innsiden av Gjerdevika Fakta Telefon: 71 64 62 57 E-post: post@eidestranda.no Nettside:http://www.eidestranda.no Antall gjesteplasser: 40 Dybde i havnen: 5 meter Fortøyning: flytebrygger Havneavgift: Kr 100.- Redigert 20.Juni.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
-morten- Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Flott side.. drivstoff vil jo si Diesel. Jeg tror ikke dem har bensin. Jeg har vært der bare for å kjøpe reker. det er fiskemottak der Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.