Jump to content

Enig hele tiden?


Guest Trond_Erik

Recommended Posts

Guest Trond_Erik

Hei folkens!

 

Etter å ha surfet innom her regelmessig i noen tid har jeg registrert at alle her inne er tilsynelatende enige om alt.

De som har meninger som aviker noe, blir kastet ut herfra.

Er det det som kalles et levende debattforum?

Tillater meg å spørre slik siden det er greit å få retningslinjene i klartekst så vet jeg om denne baatplassen er noe for meg eller ikke.

 

Mvh

 

Etablert båteier

 

Trond Erik.

Link to post
Share on other sites

Velkommen som bruker av baatplassen Trond Erik!  :seeya:

 

Jeg er ikke enig i at alle er tilsynelatende enig i alt. Uten å nevne hvilke, senest de siste dagene har det pågått en diskusjon hvor jeg tror ihvertfall 2 av deltagerene begynte å bli temmelig varm om ørene. Helt siden starten har praksisen i forumet vært respekt for andres person, men meninger kan man være så uenig man bare vil i. Det ser ut som de fleste foretrekker denne atmosfæren ved at nykommere tar vare på den og viderefører den. Meninger er ikke nok til å bli kastet ut. Hvis man respekterer reglene man godtok når man søkte om medlemskap, blir man ikke kastet ut uten videre. Hvis du lurer på retningslinjene for forumet, kan du klikke på "Hjelp" øverst på siden. Der finner du svar på det meste.

 

OK?  :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei Tor Erik.

Jeg har vært her noen uker nå og har enda ikke klart å bli kastet ut. Dette til tross for at det første jeg gjorde var å være uenige med alle, Ingar inkludert,  som synes propellberegningsprogram var noe unøyaktige greier.  Dernest forklarte jeg i tydelige ordelag at Sjøassistanse mest sannsynlig var Guds gave til båtfolket.

 

Nå diskuterer jeg med deg. Leter du etter en side der alle er enige, har du kommet feil. Tror du at alle er enige her, tror du også feil. Jeg er f.eks. uenig med deg akkurat nå.  Jeg kommer nok til å være uenig med mange andre også etter hvert, og forventer samtidig at selv om jeg ikke er enige i hva andre måtte si, så bør de i ytringsfrihetens navn forsvare min rett til å si det. Selvfølgelig kun så lenge jeg ikke sjikanerer folk og kun holder meg til sak. Samme rettigheter fortjener også mine meningsmotstandere av meg. For dette er tross alt et diskusjonsforum og det blir lite diskusjon hvis alle er enige alltid.

 

Jeg holder meg til reglene for forumet, tillater meg å være uenig når det passer, og skryter av de som i mine øyne fortjener skryt. Du blir neppe kastet ut av dette forum for å ha en mening på tvers av det store flertall. Du blir derimot kastet ut promte hvis du bryter reglene for forumet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites


Trond_Erik: Tillater meg å spørre slik siden det er greit å få retningslinjene i klartekst så vet jeg om denne baatplassen er noe for meg eller ikke.

 

Mvh

 

Etablert båteier

 

Trond Erik.


Velkommen som bruker, uten at jeg vet hva du har i tankene vil jeg tro at det er plass for deg her også.

Ang policy for hva som kan postes (utover det som vises ved registrering) så spør i vei!

 

Ingen har blitt utestengt herfra pga avvikende meninger.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil faktisk gi litt skryt her jeg da,.  Mange flotte innlegg og mye saklig informasjon kommer frem og ikke minst man får som regel svar på ting man lurer på uten alle de sarkatiske meldingene  :smash:man får på andre båtsteder.. Her er det lov til å være dum i noe  :blush:og glup i noe. :lol:

 

Stå på Ingar og dere andre..  :sad: Jeg for min del trives kjempegodt her  inne.

Ute er det sol og jeg gleder meg enda mer til sesongen begynner selv om min båt ligger på vannet..

 

Med vennlig hilsen

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites


Trond_Erik:

Er det det som kalles et levende debattforum?


 

Jepp.

 

Et levende debattforum er et forum der debattantene trives, om de er enige eller uenige. Er du uenig i dette, er det vel enighet om at det ikke passer for deg.

 

Forøvrig er kan kan man vel regne på en hånd hvor mange postinger som har blitt slettet her inne ( er det noen ?) og antall utkastelser det samme. Dette bør vel vise trenden, at her er du velkommen til å si hva du mener, uten å bli slettet for det. Men, som du selv sier, du må jo tåle at andre er uenige med deg ? Grenselinja er jo klar, som referert til i flere ovenstående postinger.

 

Men det er vel unødvendig å ta dette opp igjen, minner om:

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1036276762

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...