Herman Startet 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2010 Etter et par hundre turer opp og ned fra båten i forbindelse med høst-/vårpussen gikk det plutselig galt. For å komme opp/ned bruker vi en kombinasjon av gardintrapp og badestigen. Totalt er det litt over 4 m fra bakken opp til øverste trinn i badestigen. Jeg kom rett fra jobb, og hadde på meg vernesko. De har stiv og ganske glatt såle, i tillegg til at de er store og klumpete. Jeg skulle ned og hente noe og var litt uoppmerksom. Fra øverst i badestigen datt jeg ned på bakken via baugen til båten bak (ca 2 meter lavere enn vår båt) Jeg lå helt stille og kjente etter om jeg hadde brukket noe, men det hadde jeg ikke. Men uskadet var jeg allikevel ikke. Jeg fikk nabobåten godt plantet mellom nyrene og bekkenet, ifølge legen "rett i indrefileten". Heldigvis ingen brekte ribbein eller noe annet ekkelt, bare en bløtdelsskade, men legen regnet med at det kom til å gjøre vondt en måned eller to... I tillegg fikk jeg skrubbsår jevnt fordelt over hele kroppen. Don´t try this at home! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
SandAnker Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 ikke bra, god bedring Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 (redigert) huff huff, en påminning til oss alle, vær forsiktig, god bedring!! Redigert 12.Mai.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Ja dett er noe å tenke på, balanserende på toppen av båten med verktøy i armene har jeg selv holdt på og ramle ned. Klask i asfalten er ikke noe å trakte etter. Tror du skal være glad for at du mellomlandet på båten bak, dette tok nok mye av energien. alt over 2meter er høyenergi fall og kan forårsake indre blødninger....det er fali det. Håper du kommer deg etter uhellet. dette kunne gått myyyye verre. God bedring og les mye båtblader. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Var i Langesund med småbåt en gang på slutten av 80 tallet (håper alle forbrytelser er foreldet...). Veldig trivelig og god stemning til langt på natt. Den største slampen av oss måtte til slutt bæres ned til båten som lå ved kaia til ferja, dvs Skjæløy. Denne kaia er ganske høy og når vi skulle fire slampen ned i båten glapp vi selvsagt taket og han landa som en potetsekk i bunnen av båten, et par meter der nede. Slampen stønna litt, klaga litt, men sov videre og sov som ett barn hele veien tilbake til Helgeroa. Klaget over vondt både her og der dagen etter... :-)) Vi mente han bare burde holde kjeft og være glad for at vi gadd å ta han med hjem. ----------- Hadde det vært i dag hadde sikkert hele skrotten kollapset, den ungdommen, den ungdommen... det var tider det. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Tror du skal være glad for at du mellomlandet på båten bak, dette tok nok mye av energien. Absolutt. Klask i asfalten fra fire meter, da hadde jeg ikke sittet her i dag. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
lippert Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Etterpåklokskap er jo en ganske så enkel vitenskap, så etter noen nære på hendelser så er jeg blitt langt mer kresen når det gjelder kvaliteten på det som skal bringe meg opp i høyden. Og sikring av stiger når det brukes. Godt det etter forholdene gikk bra med deg. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.