Jump to content

biltemas lakk, bruke tynner?

Sturee

Recommended Posts

Ikke nødvendig med tynner når du bruker rulle. Skulle du sprøytet er det noe annet.

Den er enkel og grei og jobbe med. Er ikke i nærheten av å sige på samme måte som Jotun sin 2-komp. Men pass deg litt, "plutselig" har du påført for mye og får sig.

PS! Ta en titt på fargeprøvene i butikken før du kjøper, jeg bommet på den grå headbang.gif Den synes jeg nærmest er grå/grønn.

mvh Knut Erik

Den grå er litt beigeaktig! Jeg malte motorrommet med denne, og ble overrasket over at fargetonen var eksakt lik den originale topcoaten nedi der! Hadde beregnet at det skulle bli gråere, men det ble veldig pent og så riktig så originalt ut....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Må jeg bruke tynner når jeg skal male med biltemas 2 komp. lakk? bruker skumgummi rulle.

Jeg trodde disse rullene kun var for vannbasert maling og event. vanlig olje/alkyd malinger. Kan man virkelig bruke skummgummirulle med 2-komp. lakk? Hvis det er tilfelle, blir jeg nysgjerrig; er disse rullene å få på BT også?

NT503, kjøp deg en ordentlig rulle til formålet. Har også prøvd skumgummi rulla fra BT og den er bare noe dritt som går fra hverandre og blir liggene igjen på skroget :nonod: Min erfaring med det meste av maleverktøyet til Biltema er at pensler mister hår under lakkering og skum og hår ruller gjør det samme. Bedre å kjøpe ordentlig verktøy enn å få den mislykka følelsen under lakkering.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...