Sturee Startet 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2010 Må jeg bruke tynner når jeg skal male med biltemas 2 komp. lakk? bruker skumgummi rulle. hva blir forskjelden om jeg bruker/ikke bruker tynner? takker for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Tror ikkje tynner er nødvendig når du skal bruke rulle. Men kan du ikkje ta noen bilder underveis? Har selv kjøpt inn denne lakken og tenkte eg skulle ta skroget på min 21 foter... Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 flere av oss som lurer på denne lakken ;) fint hvis du legger ut bilder, fremgangsmåte osv.. jeg er litt på dette området! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 blir vel å pusse matt og male over, legger ut resultat;) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Ikke nødvendig med tynner når du bruker rulle. Skulle du sprøytet er det noe annet. Den er enkel og grei og jobbe med. Er ikke i nærheten av å sige på samme måte som Jotun sin 2-komp. Men pass deg litt, "plutselig" har du påført for mye og får sig. PS! Ta en titt på fargeprøvene i butikken før du kjøper, jeg bommet på den grå Den synes jeg nærmest er grå/grønn. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
index Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Den grå er litt beigeaktig! Jeg malte motorrommet med denne, og ble overrasket over at fargetonen var eksakt lik den originale topcoaten nedi der! Hadde beregnet at det skulle bli gråere, men det ble veldig pent og så riktig så originalt ut.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Farco Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Må jeg bruke tynner når jeg skal male med biltemas 2 komp. lakk? bruker skumgummi rulle. Jeg trodde disse rullene kun var for vannbasert maling og event. vanlig olje/alkyd malinger. Kan man virkelig bruke skummgummirulle med 2-komp. lakk? Hvis det er tilfelle, blir jeg nysgjerrig; er disse rullene å få på BT også? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Biltemas skummrulle kan ikkje brukes på 2 kop lakk, de prøvde eg i fjor og den gikk i oppløsning etter 3 minutter, malte en GH 15 oppi i dag med biltem sin 2 komp og resultatet er nesten som ny båt, skal lakke skroget ut i neste uke tror eg :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Sturee Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 skumgummi rulle løsner opp? er det slik med maritims bunnstoff også? er dette Syntetisk maling disse to? eller noe annet? nå ble jeg forvirret... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 NT503, kjøp deg en ordentlig rulle til formålet. Har også prøvd skumgummi rulla fra BT og den er bare noe dritt som går fra hverandre og blir liggene igjen på skroget Min erfaring med det meste av maleverktøyet til Biltema er at pensler mister hår under lakkering og skum og hår ruller gjør det samme. Bedre å kjøpe ordentlig verktøy enn å få den mislykka følelsen under lakkering. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sturee Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 noen eksempler? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 http://webserver.flak.no/vbilder/85178_1.pdf Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 (redigert) Skum og polyesterrullane er for vannbasert maling. Du må bruke den "mohair" rullen med kort bust ellers går de i oppløsning. Ellers har eg samme erfaring som Fjordgrynt mht brukstid på utblandet maling. En får jaggu male raskt! Redigert 13.Mai.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 vi har ca 10 grader nå. jeg kan altså bruke denne "mohair" rulla? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Eg har iallefall ikkje hatt problem med de.. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 takker for bra svar:) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Unngå Biltemas mohair ruller, de løser seg også opp! Oppdaget det da jeg malte motorrommet. Jordan sine ruller holder derimot bra, sikkert brukt bedre lim der... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sturee Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 hvor får jeg kjøpt disse? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Jeg kjøper som regel på Obs Bygg, men de fleste malerbutikker pleier å ha disse! Skikkelig korthåret, kun et par mm. Disse gir et fint resultat, og hårene slipper ikke på halvveien. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.