Parax Startet 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2010 Hei Har tatt opp seilbåten min,og på den var det en hel koloni med skjell på propell og drev. Etter alt som var på den regner jeg med at virkningsgraden på propellen har vært kraftig redusert. Propellen er en Max-Pro seilbåtpropell av mangan og bronse. Blank og fin er den iallfall blitt etter gnikking og gnuing. Vurderer nå å sette drev og propell inn med bunnstoff, f.eks. Seajet 041 Bunnstoff for propell og drev. Men hvor vanlig er det egentlig å gjøre dette, og vil det hindre groing. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Jeg polerte op mine poroepllere iår med Autosol og poleringsmaskin, de ble dr*tglatte. satser på at rura ikke fester :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Tja må vel gå fint? Ser ikkje fint ut, men "so what" ? :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
blueline Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Drevet går fint å stoffe med det stoffet du nevnte. Bruker det selv på mitt seildrev og propell og det funker fint, men jeg har alu propell. Har snakket med andre på båtplassen som sliter med å få stoffet til å sitte på bronsepropell. Han har prøvd stoffing(løsner), tusj, polering etc, men alt med heller dårlig resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.