Jump to content

Cobra HH330 eller HH475 Vhf håndholdt, erfaringer?

Rune Nap

Recommended Posts

Låner tråden litt. Hva er å anbefale av håndholdt VHF som eneste vhf ombord? (har liten båt, ikke bruk det mot meg :wink::giggle: )

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Låner tråden litt. Hva er å anbefale av håndholdt VHF som eneste vhf ombord? (har liten båt, ikke bruk det mot meg :wink::giggle: )

VHF er alltid bra, uansett om båten er stor eller liten, så det skal såvisst ikke brukes mot deg!

Det er nå tillatt å ha en håndholdt som eneste VHF ombord i en båt, men den skal fortsatt være registrert og konsesjonen må være iorden.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Da blir det standard horizon. Ser på maritim at de har en modell som flyter, tror det kan være kjekt i min lille åpne båt :smiley:

Men først må jeg ta sertifikat. Noen som vet om man kan gå opp som privatist? Mener å huske at det ligger en kursmappe her i huset et sted,

kan vel ikke være så vanskelig å lære seg?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Poenget mitt er at det er vanskelig å betjene et bryterpanel nåt det humper og skumper, dreiebrytere er mer enkle å betjene.

Just precis. Men slike brukererfaringer har dessverre litt dårlige kår på BP.

Jeg har brukt håndholdte VHF'er mye i små arbeidsbåter som hiver mye på seg og har gjort samme erfaringen, særlig dersom man også er våt og kald på fingrene eller bruker handsker.

Jeg kjøpte en gang forløperen til denne:

mhs450.jpg

Og jeg våger den påstand at den er komplett ubrukbar i båt.

Ikke kan jeg betjene den, og ikke kan jeg høre den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...