M/S Bastard Startet 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2010 Skal koble opp denne giveren som skal være 2 polet med alarm. Mistenker nå at det ikke er tilfelle Giver er levert av Perkins, instrument er vdo Noen som har vært borti denne givern Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Siden den har tre kontakter er den nok topolt med alarm ja! Men hva som skla koples hvor aner jeg ikke! Se om instrumentet har merkinger som sammenfaller med de på giveren. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Det er det de ikke har, desverre. Da hadde jeg ikke hatt noe problem, jeg prøvde alle muligeter i dag uten at det ville virke Har dog sendt en mail til Universal diesel også, regner med at den er levert derfra Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Har tatt utgangspunkt at du har fått det du har bestilt og VDO-manual for oljetrykksinstrument, høyre tegning på side 6. Ut fra merking ser høyre kontakt "C" ut til å være common/felles. Her skal minus kobles inn. Midten merket "T" antar jeg er Transmitter. Koles til måleinstrument for visning av trykk. Innpå G eller tilsvarende på instrument. Venstre merket "1" er da til lampe for lavt trykk. Noralt er lukket kontakt ved for lavt trykk. Ohmer du ut dette med multimeter vil du, om mine antagelser er riktig, få kortslutning mellom "C" og"1". 'En del ohm' mellom "1" og "T". Aner ikke hvor mange ohm som er riktig ved null oljetrykk. God løkk! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Den forklaringen er mulig løsningen, skal prøve dette i morgen. Takk Jens_P Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Det virket ikke, ringte Universal diesel i dag, men der var det ingen med peil på dette før 18 Mai. Tror giveren er defekt jeg, uansett hvordan den kobles opp så fungerer det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Vis du har et multimeter, så skal du måle fullt gjennomslag (o,5 til 2 Ohm)på den ene over til en av de andre. Da har du funnet oljetrykksbyteren som tenner lampa på dårlig trykk. De har felles minus. Da vil den andre gi seg selv. Der skal du måle en ohmverdi som er mye høyere enn bryterens verdi. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
M/S Bastard Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Glemte og fortelle det i forige post. Ingen verdi bortsett fra 0.11 ohm på brytern Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.