Jump to content

S.O. 34.2 - Samsvarserklæring ?

jonsverre

Recommended Posts

Hei, holder på med registrering av en Jeanneau Sun Odyssey 34.2 fra 1998 i Skipsregisteret. Har skaffet all dokumentasjon, men mangler Samsvarserklæring på båt og motor (Decleration of Conformity).

Forrige eier har den ikke, fabrikken arkiverer den kun i 10 år så de har den ikke lenger. Men så vidt jeg kan skjønne må denne være felles for alle SO 34.2 produsert det året?

Er det noen som har en ide på hvordan jeg skal skaffe det papiret.

mvh

F

Hvis den er fra 1998 så skal det vel kun leveres samsvarserklæring for båten, og ikke motoren? Det kravet kom vel seinere?

Det må da gå an å få tak i noen papirer fra de som har CE-merket båten? Det står et nummer nederst på CE-platen forteller noen om hvem som har CE-merket båten, f.eks. 0609 elns.

GeirKS

Hei igjen,

kontaktet NOR og spurte om jeg kunne få disp. fra kravet om samsvarserklæring, det kunne jeg ikke, men jeg kunne ev. ta dette med Sjøfartsdirektoratet.

Men så viste det seg at den Tsjekkiske importøren av Jeanneau, som solgte båten da den var ny, hadde kopi av samsvarserklæringen. Så nå er den saken grei.

Egentlig litt merkelig at en kopi av en faks der sjefen for Jeanneau lover på tro og ære at båten er produsert i samsvar med gjeldende regelverk, var det som skulle til.

Jeg ville tro at HIN-nummer, CE-platen og det faktum at båen er produsert etter 1998 av en av europas største båtprodusenter skulle veie tyngre enn en slitt faks, men men nå er

det i alle fall ok,

mvh

F

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...