jonsverre Startet 13.Mai.2010 Del på Facebook Startet 13.Mai.2010 Hei, holder på med registrering av en Jeanneau Sun Odyssey 34.2 fra 1998 i Skipsregisteret. Har skaffet all dokumentasjon, men mangler Samsvarserklæring på båt og motor (Decleration of Conformity). Forrige eier har den ikke, fabrikken arkiverer den kun i 10 år så de har den ikke lenger. Men så vidt jeg kan skjønne må denne være felles for alle SO 34.2 produsert det året? Er det noen som har en ide på hvordan jeg skal skaffe det papiret. mvh F Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Kontakt Heitman, imp av Jeanneau. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jonsverre Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Ja det har jeg allerede gjort, men han kunne ikke hjelpe meg da båten ikke var importert av han, men en tsjekkisk båt. Har også kontaktet den tsjekkiske importøren, men foreløpig er det ingen respons derfra. F Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Hvis den er fra 1998 så skal det vel kun leveres samsvarserklæring for båten, og ikke motoren? Det kravet kom vel seinere? Det må da gå an å få tak i noen papirer fra de som har CE-merket båten? Det står et nummer nederst på CE-platen forteller noen om hvem som har CE-merket båten, f.eks. 0609 elns. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Kanskje du kan låne en av en annen eier av samme båt? (Eller er disse utstedt på individuell basis?) Sjekk finn.no eller LYS-registeret. Geir Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Hei Geir, takk for godt forslag, skal forsøke dette, selv om jeg synes det er et rart krav fra Skipsregisteret: Båten er produsert av Jeanneau i Frankrike i 98, med HIN-nummer og CE-plate, ville være rart om den ikke var ce-godkjent, mvh F Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Ring skipsregisteret og forklar problemet. Kanskje de kan komme med noe konstruktivt? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
GeirKS Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Du MÅ jo ikke registrere i Skipsregisteret? Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Hei igjen, kontaktet NOR og spurte om jeg kunne få disp. fra kravet om samsvarserklæring, det kunne jeg ikke, men jeg kunne ev. ta dette med Sjøfartsdirektoratet. Men så viste det seg at den Tsjekkiske importøren av Jeanneau, som solgte båten da den var ny, hadde kopi av samsvarserklæringen. Så nå er den saken grei. Egentlig litt merkelig at en kopi av en faks der sjefen for Jeanneau lover på tro og ære at båten er produsert i samsvar med gjeldende regelverk, var det som skulle til. Jeg ville tro at HIN-nummer, CE-platen og det faktum at båen er produsert etter 1998 av en av europas største båtprodusenter skulle veie tyngre enn en slitt faks, men men nå er det i alle fall ok, mvh F Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.