onkel_ove Startet 14.Mai.2010 Del på Facebook Startet 14.Mai.2010 God morgen. I pinsen drar jeg og to kompiser båten til Lyngdal og sjøsetter, for (som tittelen sier) å gå tur-retur Lyngdal - Kr.sand. Hadde i grunnen tenkt å gå fra Sandnes og helt ned, men pr nå er det for lang tur, og for kort pinse, så får gjøre det i sommer. Men i anledning turen,så ønsker jeg tips om ut -og innhavner, serverdigheter, arrangement og rute®, evnt lektyre til anbefaling. vi vil holde oss mest mulig inneskjærs. På forhånd takk. Til gjengjeld kan jeg jo lage en "guttetur-tråd, med bilder og oppdatering fra turen. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Hank Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Sjekk værmeldingen for området rundt Lindesnes nøye.. Det er jo ikke et sted man seiler i all slags vær. Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Velkommen til Palmekysten ! Etter som jeg skjønner av type båt så er det ikke lange tida dere trenger på denne strekninga. Vil foreslå for dere å gå inn på havneforumet å se på uthavner. Ellers er det flere steder mellom Farsund og Lindesnes som har tilrettelagt for båtlivet. Været rundt Lindesnes ? Ta spangereid kanalen. Inn i Grønnsfjorden og ut på andre siden av neset. God Tur !! Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
alden Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Ja,er det ruskette ved Lindesnes tar dere selfølgelig kanalen. Mandal er jo en grei plass å gå innom.Drivstoff,god pizza og øl.Lun havn. Ellers er jo Ny Hellesund i Søgne en plass dere burde gå innom.Hvert å se,god uthavn med brygger og toalettmuligheter.Ligger ikke langt fra Høllen.Grei marina med drivstoff,butikk,resturant og pub.Du sa jo guttetur. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Hei. er jo guttetur ja, så greit å ankre opp en kveld i nærheten av en pub :-) Men ellers så skal vi ha kjøleskapet fylt til å klare oss noen kvelder i uthavner og. Ellers så hadde vi tenkt å gå kanalen, og ta det der i fra i retning kr.sand hvor vi legger til en kveld på bryggen hos svigers ved Ostra elven. Er det noen arrangement av noe slag langs sørlandskysten i løpet av pinsen som er verdt å få med seg? Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
onkel_ove Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Vi har bestemt oss for å sjøsette i Korshavn (etter anbefalinger av lokale folk) fredag kveld, ca kl21. Vil finne ei havn, (inn eller uthavn) før det er mørkt. Vi går nok inn grønnsfjorden, mot Spanngereidskanalen. Er det noen som har et godt tips hvor vi kan legge til for kvelden (som er maks 1 time fra Korshavn) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
roeren Svart 20.Mai.2010 Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 På kartverket www.hvor.no kan du få svært detaljerte kart og dessuten luftfoto - greit for planlegging. Gitlevåg er i retning Jåsund og Spangereidkanalen; her er lune viker i utmark. Men rett utenfor Korshavn ligger det historiske Seli, og rundt hjørnet sørover fra Korshavn er også en fin våg; hvorfor ikke bare gå til ett av disse stedene? God tur! Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 Takk for det roeren...nå er jeg klar for tur...woho! Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.