Jump to content

Extreme makeover, 14 fot runabout!

Christensen

Recommended Posts

Denne våren pågår det et artig prosjekt i Svelvik i snekkerverkstedet til min svoger, Hans 14 fot store "trebåt" gjennomgår en liten vårstrekk, dvs helt nytt dekk og innredning, skroget skal også få et strøk med lakk!

Denne båten er bygget på skroget av en gammel åpen trebåt med et lite framdekk og vindskjerm, noe som ikke syns så godt i dag!!

Båten har vært pusset opp og ombygd 4 ganger før!!, (bilder kommer, men de må scannes) først ble defekte bord skiftet og båten satt i orginalstand, 2 gang ble båten innredet med sitteplasser og styrekonsoll litt skjærgårdsjeepinspirert, 3 gang ble det bygget helt nytt planende undervannsskrog, 4 gang ble hekken trekt sammen i toppen og jeep-innredningen ble rivd ut til fordel for dekk og sittebrønn, og sist men ikke minst nytt mahognydekk og innredning i sittebrønnen!

Bilder kommer, må bare finne ut hvordan jeg legger de ut!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

dsc00263.jpg

Har du gjort som følgene? : 1. last opp bilde. 2.kopier linken til bilde.(jeg pleier å høyreklikke på bildet og gå på egenskaper og kopiere bildelinken som står der, url adresse.

3. du kan enten trykke på "sett inn bilde" knappen i tekst editoren, eller du kan skrive dette før og etter linken img uten mellomrom mellom g og ]

Redigert av Gromling70 (see edit history)

Skroget er et gammelt klinket treskrog som er høvlet ned og duklagt, undervannsskroget er bygd utenpå det gamle skroget og duklagt!

Bare jeg får scannet de gamle bildene så skal dere få se alle byggetrinnene som båten har gjennomgått!! Helt sykt hva denne karen får til!!!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

• 4 uker senere...

Nå er vidunderet på vannet og de første prøveturene gjennomført, den nye E-tec-en er det futt i! logget 47.5 knop på gps!! båten var imidlertid veldig nærvøs å kjøre og motoren ble senket litt for å øke stabiliteten, dette var vellykket, farten sank bare 2 knop og ender på svært respektable 45.5 knop!! slettes ikke dårlig av en gammel gammel trebåt!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...