Jump to content

Tips til dere med VP41,42,43,44,300 (servopumpe)

Thorlyn

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Tenkte dele min observasjon da servopumpa til styringen takket for seg her om dagen..

jeg skrudde ut Servopumpen på mine KAD 42P motor.. Hmm den så jo veldig lik ut som Volvos servopumper til bil.. :confused:

Jeg sjekket delen på marinepartseurope.com og der kostet den ikke mindre enn ca 5000 + mva og frakt..

jeg fant dele nummeret og googlet iveg :flag_bp:

VP delnummer er: 1359649 som er samme pumpe som har delenummer 8603042 og 8251726 til bil.. denne pumpen brukes på Volvo 240,340,360,740,760,780,940,960.. Ja da sjekket jeg mekonomen da.. og helt riktig der hadde de pumpen for kr 3000.- ink mva..

:flag_bp:

Hmm de har sikkert slike pumper på skrapen siden volvo er mye solgt tenkte jeg.. og helt riktig de har de flust av.. og da fikk jeg meg flott pumpe uten slark til kr 750.- :lol:

Det er 2 utgaver ca av pumpene.. den ene er med oljetanken monter på pumpa som 41 bruker.. den andre er med ekstern tank som 42,43,44,300 bruker..

Så ryker pumpa di .. så ta en tur til nærmeste skarphandler eller mekonomen og spar noen lapper :flag:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

• 2 år senere...

Heisann Thorlyn..ser det er en stund siden du postet dette innlegget..men

Konstaterte en høylytt skriking i min servopumpe idag(KAD 42) :headbang: , og ble lykkelig over å finne innlegget ditt her på båtplassen.. :thumbsup: skal sporenstreks på "høggeren" og sjekke hva som finnes. Sikker på at det ikke var noen forskjell på den maritime kontra den autofile? :confused:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Akkurat...merkelig at alt blir over dobbelt så dyrt når det settes i en båt(selv om det er samme delen)

Fikk tak i ei grei pumpe på høggeren til en båtpenge.. :yesnod:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Hvis lagrene i pumpa er gåen så får du og varmgang...Hvining høres ut som en utslitt reim...Ødelagt pumpe høres mye verre ut...

Det var et bra tips ja.sjekka pris på industri og marinediesel i trondheim. De skulle ha 6700,- før pumpa...pirat virksomhet...Adenbukta neste..

• 1 år senere...

Har ikke nummeret,annet delenummer når det er til bil men er vel samme pumpa som sitter i 240, 940 m flere mener jeg å huske. Skru ut pumpa og ta den med. Som jeg skrev ovenfor jeg dro til høggeren og fikk tak i et par stykker for en tusenlapp. Om den ene ryker så har jeg en i reserve.

• 11 måneder senere...

Hei, ser tråden er noen år gammel. Men for de som trenger ny servopumpe så selges denne for 1800 kr på skruvat. Fikk en rabatt kode på 15% og vips kostet den 1600 kr. Passet rett inn på min volvo kad 43. Greit å vite☺ Min gamle pumpe lakk, ser frem til å slippe å tørke oljesøl. Pris for volvo original pumpe er ca 6000.

Hei, ser tråden er noen år gammel. Men for de som trenger ny servopumpe så selges denne for 1800 kr på skruvat. Skruvat nr 13189 Fikk en rabatt kode (LOYAL15) på 15% og vips kostet den 1600 kr ink frakt. Passet rett inn på min volvo kad 43. Greit å vite☺ Min gamle pumpe lakk, ser frem til å slippe å tørke oljesøl. Pris for volvo original pumpe er ca 6000.

Redigert av Kjapp33 (see edit history)
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...