josefsen Startet 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2010 Nå er det snart på tide å sjøsette båten men instrumentet følger ikke med på tilt opp og ned, trim indikatoren må justeres slik at triminstrumentet viser riktig, er det mulig å justere dette noen vei. Har lest meg frem til at dette gjøres på transomen men hvordan gjør jeg det lettest? Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Ulv I Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Hei, når du står bak båten, og ser rett mot drevet og transomen, så sitter det 2 runde saker med ledninger til, en på hver side. Den på styrbord side er for analoge trim-givere, mens den på BB side er til digitale, dvs smartcraft systemet. de sitter i 2 små skruer, disse løsnes litt, så kan de vries på. (trenger kun å justere den ene siden altså). Hos meg så var den på BB side defekt, så da kom det "check engine" feilmelding, og jeg fikk ikke mer enn 3000 omdreininger på motoren. Skiftet den ene, og alt var i orden igjen. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
josefsen Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Ok, jeg har ikke smartcraft så da er det den giveren på styrbord side som skal justeres. Har du en "oppskrift" på hvordan jeg gjør dette? Er det bare å forsøke seg frem eller lønner det seg å følge en prosedyre? Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Ulv I Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Tja, er vel ikke værre enn at man må være 2 stk.. en til å løsne skruene og vri på sensoren, mens den andre står å ser på instrumentet. Ingen hokus pokus. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.