Fyrbøter Startet 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2010 Hei, jeg har av andre innlegg forstått det slik at det skal ligge håndbok til VP TMD 40A i arkivet. Jeg er fersk her, har avtalt kjøp av båt i kveld så da blir læringskurven bratt :) Fint om noen kan veilede en nykommer. Sitér dette innlegget Link to post
Kommandør Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Hei og velkommentil forumet! Jeg har samme motoren, bare med drev og da heter den AQD40A. En skikkelig sliter, men jeg har litt kjøleproblemer iblandt. Pass på at den ikke blir for varm. Bør ikke overstige 85-90 grader ved belastning på 3200-3400 rpm. Du finner manualen på denne siden. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/16443-volvo-penta-3x4x300-serien/ Mvh Pål M Sitér dette innlegget Link to post
Fyrbøter Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Takk skal du ha! Skal passe på det med kjølingen Ellers ble motoren overhalt på sylinderservice for over 50 000 kr for under 50 gangtimer siden. Så det bør vel være håp om en relativ problemfri drift de kommende årene. Hvor mange timer er det vanlig at en slik motor tåler ved moderat belastning etter overhaling? Motoren står i en Nord West 740. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 så da blir læringskurven bratt Obs: Manualen i arkivet er en Servicemanual og da kan vel kurven bli veldig bratt. VP har alle brukermanualer på nett, se link her. Sitér dette innlegget Link to post
HvalborgII Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 (redigert) Volvo Har lagt ut sine manualer, her finner du din motor: http://www.volvopenta.com/volvopenta/norway/no-no/marine_leisure_engines/out_of_production_engines/Pages/out_of_production_engines.aspx Redigert 16.Mai.2010 av HvalborgII (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kommandør Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Bare pass på å varme opp motoren til driftstemp før belastning, så kommer denne til å gå leeeenge! PM Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.