Jump to content

Draco 2000dc prosjekt

jabh

Recommended Posts

Hei!

Har gått til innkjøp av en "sliten" Draco 2000dc ca.86mod??

Motor: AQ145B med 290 drev

Har følgende planer med båten:

Ny motor eller renovere den gamle (må ta den ut for å sjekke tilstanden først, ser ikke bra ut)

Nytt interiør med nye stoler/puter/dørk

Trekke om cabin og puter

Fikse alt det andre som dukker opp.

Har ikke erfaring med båter, men regner med det går bra med noe hjelp fra dere her på BP :smiley:

Her er noen bilder før jeg hentet den:

haua4.jpg

haua2.jpg

Her har jeg fått den hjem:

pict0049.jpg

Noen som kjenner til om dekoren på denne båten er orginal?

Lurer også på hvor jeg finner serienummeret på båten (trenger vel dette for registrering i småbåtregisteret)

Den har ikke vært registrert på lenge og har kun et gammelt reg.nr (f.eks A-1234) kan jeg finne noen opplysninger om dette noen steder?

Har nå demontert det meste bortsett fra motor/drev.

Har dere noen tilbakemeldinger på følgende bilder.....??

Slik såg det ut under dørkplaten. Kan nesten virke som den har stått under vann??

pict0050.jpg

pict0053.jpg

Ble jo bra etter spyling da

pict0055.jpg

pict0057.jpg

Slik ser det ut bak de fleste deksler som var trukket med skai.

Harde bobler, hvor det kommer en sprut med vann når jeg stikker hull på de (kraftig syrlig lukt). Er det plastpest?

Hva bør jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Da dette kommer bak nye deksler er det ikke så farlig hvordan det ser ut.

imag0059.jpg

imag0061.jpg

dæven - fin båt a gitt :giggle:

uten å ha så veldig greie på det lignet det veldig på plastpest ja .......

må bare slipe vekk alt av bobler - og behandle med antipest - slipe - sparkle - male-

nå fikk jeg blo på tann med mitt egne dracoprosjekt - ble kjempefin uten all org dekor

nesten fristende å rive av alt det blå stripegreiene på min

spennende å følge prosjektet ditt - håper du titter innom min side også :flag_bp:

dæven - fin båt a gitt :giggle:

uten å ha så veldig greie på det lignet det veldig på plastpest ja .......

må bare slipe vekk alt av bobler - og behandle med antipest - slipe - sparkle - male-

nå fikk jeg blo på tann med mitt egne dracoprosjekt - ble kjempefin uten all org dekor

nesten fristende å rive av alt det blå stripegreiene på min

spennende å følge prosjektet ditt - håper du titter innom min side også :flag_bp:

Er det noen muligheter for å la plastpesten være, har lest noe om at boblene forsvinner med tiden??

Har laget et tak av presenning så den står tørt. skal heller ikke montere nye deksler før til neste vår.

Kommer til å beholde den minimale dekoren da jeg selv synes det ser bra ut.

Ja, har tatt en tur innom siden din, gjerne et litt bedre utgangspunkt en min :lol:

Ser ut til at du gjør et flott arbeid og kommer til å følge med på prosjektet ditt...

merkelig sted å finne plastpest på........ har du tittet rundt og under båten???

personlig ville jeg fjernet det og malt opp igjen

har egentlig aldri sett en draco uten klistremerker og din så vesentlig nyere ut uten - så det er skikkelig fristende å rive av alt mitt -

kom med flere bilder :smash::smash:

Kan ikke se noe utvendig eller under, men så har den stått på land i 2år.

Disse dekslene som var trukket med skai hadde noen ganske så fuktige og råtne finér plater på baksiden har aldri hatt mulighet for å tørke under en presenning som ikke akkurat fungerte etter hensikten. Mulig dette er årsaken til boblene.

Flere bilder kommer

Og hvis du skal skifte seter osv...så kan jeg være interessert i de 2 stolene i båten din. Jeg lurer fælt på om ikke de er de manglende 2 fra min båt som ble gitt bort av tidligere eier til nettopp en 20 foter for noen år siden...jeg har den tredje og har derfor tenkt å få trukket disse opp igjen til flybridgen for å få båten mest mulig original igjen..... (Idag har jeg noen enkle seter på fly).

Hører gjerne fra deg...

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...