Slostrilen Startet 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2010 Lurer på å gå til anskaffelse av en rinker 230 Atlantic med Volvo 5,0 GXI Bensin. Er det noen som har noen erfaringer/meninger om denne båttypen eller Rinker generelt? Båten brukes helst som en "badebåt" ut til øyene, og eg synest man får veldig mye båt for pengene her. Har tidligere hatt mer "tradisjonelle" båter, men lurer på amerikansk denne gang. Mener også å ha lagt merke til at disse båtene står ofte lenge til salgs, er det flere som er av den oppfatningen? Alle kommentarer mottas med takk. hvet ikke om eg fikk til å sette inn link, men her er i hvertfall adressen My link Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Hei!Hadde ikkje nølt med å kjøpe denne, om du er ute etter en båt med god fart og som tar sjøen veldig godt.Mye båt for pengene her ja + toalett.Har selv en Rinker 232 captiva, og denne er en vinner ute i holmene med unger og hele pakken.Grei størrelse (går på henger) og god bredde som gjør denne båten meget stabil +ekstra stor badeplattform.Har selv en Mercruiser mag 350 motor ,men min bror har volvo 270 Hk i sin ,og er veldig fornøyd med denne med tanke på forbruk og støy. Sitér dette innlegget Link to post
Slostrilen Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Takker for svar MAG. Ka bruker henholdsvis din og din brors motor i timen og pr n/mil på marsjfart? Ka vil du anbefale å ligge på i omdreininger når man marsjer for å holde forbruket på et fornuftig nivå? Ja eg synest det virker som "stødige" båter som vi sier her på strilalandet Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 nydelig båt av god kvalitet! med den prisen er det bare løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Ca 25 liter pr.t med 23 knop og 3000 rpm på mag 350-300hk.Litt lavere på volvo men og lavere fart 21-22 knop.Brukte 70 liter fra Hjellestad marina ned til røyksund på Bømlo, tur-retur 3 timer kjøring++litt småkjøring der nede.Har brukt båten 2 sesonger, ligger på ca 12-15000kr i bensin med 60-70 timer på motor pr sesong.Fyller ikkje på marina då dette er je... dyrt!!;-).Bor du i nerheten av Askøy,så kan du ta en prat med Marine 1 i florvåg ang båt og motor då de står for salg av rinker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.