ms bunnslam Startet 16.Mai.2010 Del på Facebook Startet 16.Mai.2010 Hei....er det noen som vet hva som er galt når jeg har vann i den ene cylinderen?dette gleder en 87 Evinrude 70hk,er dette toppakninga elle kan det vær eksosmanifoilpakkninga som er gåen...???????hvor mye job er det egentlig og bytte denne? Sitér dette innlegget Link to post
tuborg Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 (redigert) Kan være begge deler. men det første jeg tenkte var toppakningen. Har det kommet over vinteren?? Har du startet den etter du oppdaget dette? Hat toppakningen gått vil muligens motoren gå på lavt turtall og stoppe eller fuske ved pådrag. Er du ikke mekkekyndig bør du få ett verksted til å se på det. Er jo litt jobb men ikke den værste. Redigert 16.Mai.2010 av tuborg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hvilken sylinder har du vann i ?? Topp pakning byttes i løpet av en ?? time ? Eksos pakning.... KAN gå kjapt, men her er sjansen MYE større for at en eller flere bolter brekker og må bores ut... Er vel antagelig det beste å bare begynne å skru, for du kan ikke bruke motoren hvis det kommer inn vann.. Kan også legge til et par potensielle feil.... Hvis du har vann i den nedre sylinderen KAN det også være nedre simmring på veiva. KAN også være at det har tæret hull på det indre eksos dekslet... Er mindst arbeid å bytte topp pakningen så JEG ville tatt av toppen først, er den bra blir neste punkt å ta av eksos dekslene... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
ms bunnslam Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hei....det er i øverste cylinder der er litt vann,nok til at den ikke fyrer på denne,motoren går men men den fusker over hele registere,er ganske motorkyndig,men dette er på større motorer,helst v8 motorer,kjøre mustang i go`vær... satser på at det er toppakninga,snakka med han som hadde overhalt denne for noen år siden,han hadde brukt den gamle pakninga(er det mulig?) så han regnet med at det var den som hadde røket.... Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 kjøpte motoren nå i helgen,vet ikke hvordan denne har hatt det i vinter,kjøpte den i lillestrøm...betalte ganske mye for den og da selger mente den var i topp stand....jævla surt og begjyne og skru med engang den er kommet i hus....skulle kjøp den andre jeg hadd på hånd,den var det 3mnd garanti på og :) Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Hei...er det noen som vet om jeg kan heve kjøpe?det foreliger ingen kontrakt,men selger har holdt igjen opplysninger ang motoren,dette fikk jeg vite med han som overhalt motoren....hva gjør jeg nå????? Sitér dette innlegget Link to post
tuborg Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Ta kontakt med selger og prøv å være vennlig i starten. Si att du har pratet med mekanikeren og oss på forumet. Spør først om han er villig til å heve kjøpet eller kompensere for det dette vil koste å fikse. Jeg tror det er beste måten å ha sjans til å få till noe. Og husk....! Altid kontrakt ved kjøp eller salg av slike ting. Sitér dette innlegget Link to post
Kommandør Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Dersom selger har tilbakeholdt opplysninger foreligger det i teorien en mangel. Forbrukekjøpsloven gjelder ikke ved privat salg, men Lov om kjøp (kjøpsloven) gjelder uansett. Se §1 om virkeområde og §19 om "ting solgt som den er". Problemet er at du ikke har kontrakt og følgelig ikke kan bevise hva som er avtalt og ikke avtalt dersom selger er vrang. Dersom du har vitner er det bra... Kjøpssummen oppgir du til å være høy ift motorens alder. Dette er et godt argument for at du kan påberope deg en mangel jfr § 19, bokstav c. En ting er å ha rett, en annen er å få rett! Her har du en link til Kjøpsloven http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/nl-19880513-027.html&emne=kj%F8pslov*&& Mvh PM Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 Da var det endelig fikset,toppaknigen var gåen pluss en plugg ville ikke mer....byttet og toppen pga den jeg hadde var der mye tæring i,fikk tak i en strøken en for 500kr hos en lokal helt,han jeg kjøpte motoren av har faktisk vært meget hjelpsom....så ingen uvennskap er i emning....han betaler meg tilbake 2000kr så da blir ikke prisen så J..lig høy,men men...slik er det når man kjøper motor til feil tid på året....blei mye bannskap idag men fikk start til slutt,og nå går min Vira 17 ht med nesten 30 knop,skal bytte proppel i morgen,den som sitter på er vel stor...så da håper vi på mer fart Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.